Piepschuim achterwand, nuttig?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Met dat gat zit ik ook nog in mn maag idd.. wat ik er mee wil doen weet ik nog niet precies. Ik zat te denken aan iets van een plantenbakje. Je hebt dan een wat kale voorgrond (wel met mos) en dan een beplante achtergrond.

Chris Schouten

Aparte constructie, maar erg inspiratievol.

Ga je het watergedeelte ook filteren?

En waarom gebruik je een glazen tussenschot? Als je het landgedeelte ophoogt en behandeld met tegellijm en epoxy zal het ook geen water opnemen en zou het er in mijn ogen natuurlijker uitzien. Maar ik weet natuurlijk niet wat je uiteindelijke plan is. Ik ben benieuwd. 

Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

Ik ga denk ik wachten met de epoxy en eerst kijken wat er met het water gebeurt qua PH. Ik heb begrepen dat dit het enige zou zijn waarom er epoxy op zou moeten. Als er toch problemen komen met het water dan kan ik altijd daarna nog epoxy aanbrengen, toch?


De eerste laag tegellijm is op een aantal delen aangebracht. De overige delen ga ik morgen doen denk ik. Ik ga morgen ook foto's uploaden om de vooruitgang te laten zien.

DannyS

Even tussendoor een vraagje:
Is het nodig om de platen piepschuim die op de bodem liggen ook te behandelen met meerdere lagen tegellijm, aangezien er toch aarde overheen gaat?

Moet ik ook een deel van de aarde vastplakken aan de platen, of is dit niet nodig?

Coen Deurloo

Probeer alles te behandelen met tegellijm...anders kan het omgewoeld worden en zie je het lelijke piepschuim. De aarde kun je eventueel in de laatste laag tegellijm drukken.

DannyS

Dan neem ik ze ook mee in de klus.

Ik heb vandaag samen met mn vader een lexan glasplaat op maat gesneden voor in de bak en die ga ik morgen goed dichtkitten.
Nog tips om het geheel absoluut waterdicht te maken?

Dit is overigens de 7000e post op dit forum :p

®ob

Mooi! nu moet je trakteren damien! Wat gaat het worden?

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers (Damien) op januari 28, 2008, 08:59:46 PM
Dan neem ik ze ook mee in de klus.

Ik heb vandaag samen met mn vader een lexan glasplaat op maat gesneden voor in de bak en die ga ik morgen goed dichtkitten.
Nog tips om het geheel absoluut waterdicht te maken?

Dit is overigens de 7000e post op dit forum :p

Volgens mij is epoxy een goede methode om het geheel waterdicht te maken, hier heb ik alleen geen ervaring mee...iemand anders misschien?

DannyS

Citaat van: Rob Keulers op januari 28, 2008, 09:08:07 PM
Mooi! nu moet je trakteren damien! Wat gaat het worden?
Een vrij crappy foto van hoe het er gisteravond uitzag ;D




DannyS

Na wat speurwerk heb ik het topic op caudata.org gevonden waar ik deels de inspiratie vandaan heb voor mijn bak. Het gaat dan vooral om de glazen wand en een soort trap die de sala's daarnaartoe kan brengen.

Het gaat om dit topic.

DannyS

Even een stom vraagje: Hoe krijg ik die $%^&*^&$ piepschuimwand waterdicht? Het komt er gewoon doorheen op sommige punten :s
Om nou mijn hele muur onder de siliconenkit te zetten lijkt me wat overdreven..

Chris Schouten

Wat bedoel je met erdoorheen?

Je kan natuurlijk altijd het piepschuim bewerken met epoxy.

Dit chemische goedje zorgt voor een gladde waterdichte afwerking.

Maar hoe staat het met de bak? Wat moet er nog gebeuren? Foto's zeggen meer dan woorden.
Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

kzal ff kijken of ik al foto's heb.. anders maak ik deze morgen.

Ik ben nogal huiverig voor epoxy.. giftige dampen vind ik niet lief.
Als iemand me een duidelijke werkinstructie etc. kan geven/linken dan kan ik dat eens proberen..

fftzz

Hoi Danny,

Probeer eens te googlen op epoxy en achterwand: http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=epoxy+achterwand&btnG=Google+zoeken&meta=
Met de eerste beste link heb je al een goede beschrijving van het maken van een achterwand:
http://www.discusclub.nl/artikel/achterwand-frame.shtml

Ik zie al 5800 hits dus daar moet wel wat bij zitten.  ;)

Groeten
Ronald