vragen kleur eitjes Tylo. ver.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hallo,

Tot onze grote verassing zijn de twee vrouwelijke Tylototriton Verrucosus (krokodil salamanders) aan
de leg. Echter tot nu toe heb ik twee kleuren eieren in de bak gezien. Wit en een beetje bruinig. Betekend dit ook dat we twee kleuren jongen krijgen (donker en licht)?
Is het bij dit soort ook zo dat net zo als bij axo's het eerste legsel moeilijk op te kweken is?


Groeten,

Saskia

®ob

Saskia,

Bij de verrucosus zijn nog maar weinig kleurvariaties (binnen de verschillende vormen en kleuren bepaald door afkomst) bekend. Toevallig heeft Jef 1 licht dier ertussen zitten.

Het werkt dus niet zo als bij axolotls dat je de meest exotische kleurvormen krijgt, en dat je dat al bij de eitjes kunt zien. Waar het wel aan ligt weet ik niet, maar ga er maar niet van uit dat je verschillende kleurvormen krijgt.

keliam

Hallo Rob,

Bedankt voor je antwoord. Ik had ook niet verwacht dat er ineens een andere kleur zou ontstaan. Maar ik was benieuwd of witte eieren met bruine eieren nog verschil in kleur zou geven. Is het net zo als bij axo's dat het eerste legsel erg kwetsbaar is?

groet,

Saskia