springers als voedsel

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shnoeffy

Hallo ik heb een vraag?
Op de wormenexpres.nl kan je springers bestellen.
Dit zijn toch dezelfde wormen als mestpieren?
Of zit ik er naast.
En mijn vraag is, als dat mestpieren zijn, ik heb gehoord dat deze op lange termijn niet goed zijn voor de axo's vanwege bepaalde stoffen die ze bij zich dragen omdat ze in bepaalde mest gekweekt worden.
Weet iemand hier meer van of heeft iemand hier ervaring mee, als ze wel goed voor de axo's zijn zou dat wel verdomd handig zijn.
Groetjes katja.

alibombali

#1
wormenexpres kweekt zijn wormen op in de turf en meel, niet in de mest...ik voer zijn wormen in mijn aqua-bakken wel altijd in stukkjes stukjes geknipt

petro pees

#2
Katja,
Mocht je buiten de wormenexpres om kopen(bv. dierwinkel dierenwinkel)
Dan kan je het beste de wormen overzetten in schone grond.
(niet bemeste bemestte tuinaarde) Zelf houd ik ze daar 2x 24 uur in om
zeker te weten,dat eventuele minder goede stoffen zich niet
meer in de worm bevinden.
BELANGRIJK;gebruik nooit aarde van een plek waar honden
en/of katten hun behoefte kunnen doen!
Petro.

Ps. Springende wormen ken ik niet. :D
Tylototriton Shanjing

hansswaak

#3
Hallo naats naast axolotl's heb ik ook een slangencollectie. Bij reptielenhouders is de benaming voor jonge muizen welke net hun moeder kunnen verlaten 'springers". Kleine muisjes kunnen kleine sprongentjes sprongetjes maken als ze klein zijn.
gr. hans

Coen Deurloo

De wormen van de wormenexpres zijn 'safe', en zeker aan te raden! Zie ook mijn recensie: http://www.caudata.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=62&Itemid=30

Shnoeffy

Bedankt iedereen voor de reacties en de tips.
Ik ga ze bestellen, lijkt me handiger dan buiten zoeken.
Groetjes Katja.

DannyS

Misschien ben ik al te laat, maar als je bij het bestellen bij opmerkingen zet 'salamander' dan krijg je 10% extra.

Shnoeffy

Thanx voor de tip.
Heb nog niet besteld.
Ik vroeg ze per mail hoe groot de grote zijn en hoe groot de kleine, zodat ik niet te grote of kleine bestel.
Hier konden ze niet precies antwoord op geven dus sturen ze me gratis een proefpakket van 10 grote en 10 kleine.
Dat is nog eens service!!!!
groetjes Katja

hansswaak

Ik zit op veel forums maar dit is het eerste forum waar men dus de type- en taalfouten met rode strepen
door de teksten corrigeerd. Heel fijn te weten en stimulerend voor nieuwe leden welke teksten willen plaatsen.Mag ik bij deze zeggen dat ik dit ronduit belachelijk vind!!
Maarja dat zullen jullie ook wel vinden van deze opmerking welke ik nu plaats.
Jammer.

Coen Deurloo

Citaat van: hansswaak op maart 16, 2008, 02:58:32 PM
Ik zit op veel forums maar dit is het eerste forum waar men dus de type- en taalfouten met rode strepen
door de teksten corrigeerd. Heel fijn te weten en stimulerend voor nieuwe leden welke teksten willen plaatsen.Mag ik bij deze zeggen dat ik dit ronduit belachelijk vind!!
Maarja dat zullen jullie ook wel vinden van deze opmerking welke ik nu plaats.
Jammer.

Hans, dit is niet de plaats om daarover te klagen. Als je het niet eens bent met de manier waarop wij hier de leesbaarheid van het forum proberen te handhaven kun je je mening kwijt bij mij of Rob via PM.