Salamandra corsica discussietopic (samengevoegd)

Harry

In de setting (zie foto vorge posts) ben ik op het land 1 dier verloren. Bleek toch erg snel te vervuilen. Heb meteen maatregelen genomen houd de net gemetamorfoseerde dieren nu op vochtig keukenrol. Met een potscherf om zich te verstoppen en een stukje kurkpijp (droog deel) en een vochtige prop keukenrol. Zo hoop ik meer controle te hebben. Op het keukenrol voer ik rode mug.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Wouter

Wel kalk bij die rode mug doen, dat is erg belangrijk!

Harry

weer 12 erbij

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Coen Deurloo

Dat gaat erg goed! het blijft maar doorgaan he?

Bert Broers

Bij mij zitten de larven nog altijd in het water (het zijn er nu 13; 4 hebben er het loodje gelegd). Ze zijn ongeveer 4,7 cm lang. Ik verwacht dat ze nu snel aan de kant komen.

Sergé Bogaerts

Bert: probeer je larven koel te houden, max 15 graden dan groeien ze door, en hoe groter ze aan land gaan hoe sterker ze zijn.

Harry, pas op met alleen rode muggen voeren, ik voer vanaf metamorfose volledig bekalkte (Korvimin) krekeltjes. Rode muggen bevatten echt veel te weinig voedingstoffen en dan krijg je op den duur kromme salamanders.

Bert Broers

Sergé,

Bedankt, ik heb ze op de koelste plek staan die ik buiten heb. Het verschil met de dieren van Harry en Pamela vond ik alleen wel héél groot worden...

Harry

Ik houd de gemetamorfoseerde dieren nu in de schuur (koelste plek. Ook op het keukenrol ging het niet goed. Zeker met dit hete weer
Ik heb nu vanalles uit het bosa gehaald waar voer in zit en links een rotte boomstronk neergelegd die ik besproei en rechts houd ik het helemaal droog met schors en beukenblad. Opvallend is dat ze nu met de hitte de droge plekken opzoeken en het lijkt nu goed te gaan
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

petro pees

Citaat van: Harry Dresens op mei 11, 2008, 08:00:13 AM
schors en beukenblad. Opvallend is dat ze nu met de hitte de droge plekken opzoeken en het lijkt nu goed te gaan

In de natuur is het zo dat de plekken waar zich schors en blad bevindt,het langst vochtig blijven(enigzins)
Dus de"droge"plekken zijn voor hun de beste plek om te overleven.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Bert Broers

Tot nu toe ondervinden m'n larven nog geen problemen ondanks de hitte en ondanks dat de zon toch nog op op sommige bakken schijnt. Het enige wat lastig is, is dat de poeltjes waar ik m'n muggenlarven uit schepte uitgedroogd zijn. Op de plekken waar ik ze wel vind, nemen hun iets oudere broertjes en zusjes met groot enthousiasme wraak voor mijn moorddadige plannetjes met hun familieleden.

Overigens blijken m'n larven óók heel erg blij te zijn met de erwtenluizen die ik voor m'n boomkikkertjes kweek.

Bert Broers

Sinds gisteren zijn er hier corsica's aan land gekropen. Even wat fotootjes. Overigens merk ik er tot nu toe weinig van dat ze erg gevoelig zijn voor vuiligheid. Ik filter het water niet en heb het ook niet vaak verschoond. Sterker nog; alle larfjes die bij mij dood gingen zaten in de bakjes die ik het meest verschoond heb.

®ob

Van mijn eerste lichting van 5 larven zitten er 4 op het land, 1 heeft besloten in het water nog wat door te groeien (da's alleen maar fijn!).

Ze beginnen aardig 'op te drogen', zo zien ze er nu uit..

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Geweldig! Ik zou bijna spijt krijgen dat ik deze voor mijn neus voorbij heb laten gaan...maar ik heb het momenteel druk genoeg met mijn huidige groep en geniet gelukkig met volle teugen.

Veel succes met deze juveniele dieren allemaal, ik hoop dat er een stabiele kweekgroep mee opgezet gaat worden.

alibombali

Ik wil wel wat nieuwe foto's zien van die gevlekte rakkers....