Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Salamander kamer

Coen Deurloo

Sinds een aantal weken ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin. Een grote 'must' tijdens het zoeken naar een huisje was dat er 1 kamer extra moest zijn voor mijn salamander hobby. De kamer is nog niet helemaal af, ik wil het geheel wat natuurlijker laten ogen door er wat planten neer te zetten en de muren wat op te vrolijken met mooie salamander foto's. Hierbij wat foto's van hoe de kamer er tot nu toe uitziet:

De stellingen:

Een kast waar ik al mijn spullen goed kwijt kan:

Aquarium met T. pygmaeus:

Aquarium met T. marmoratus:

Ikea-stelling met curvers en bakken van Hans Kuipers:

Een oud koelkastje met daarop de tijdelijke plaatsing van mijn paludarium:

In de woonkamer dit opgeknapte aquarium:

Dezelfde bak 's avonds:

Later op de avond gaat de minder felle (niet te zien op de foto) 'Blue Moon' TL nog enkele uren aan:

driessens rudi

Dat ziet er allemaal héél netjes en mooi verzorgd uit Coen. Ik hoop het ooit eens "echt" te kunnen zien. Kan je misschien ook eens een foto van je shanjing-verblijf laten zien? Ik ben momenteel een beetje uit aan het zoeken wat voor deze diertjes de beste behuizing is en dan zijn andermans ideetjes altijd welkom. Bedankt!

Coen Deurloo

Dank je Rudi, ik heb mijn kleine T. shanjing juvenielen in een klein bakje met nat keukenpapier, een stenen grotje en wat schors, niets bijzonders dus!

Coen Deurloo

Jari B

Zitten in al die kleine bakjes je juvenulen?

Pamela

Mooie foto's Coen. Ben ook benieuwd wat er allemaal in dat ijzeren rek staat. Het wordt tijd voor een huiskamerbijeenkomst bij hou! (of een caudata meetingdag)

bisani 10

hoi coen ziet er mooi uit allemaal.heb thuis ook een kamer ingericht als salamander kamer. hier wat foto`s

Coen Deurloo

@ Jari: Voornamelijk juvenielen, in de kleine bakken kan ik ze goed observeren en deze zijn eenvoudig schoon te maken.

@ Pam: De bijeenkomsten staan al aardig volgeboekt geloof ik, en wie wil er nou naar Zeeland reizen ;)

@ Johan: Mooie bakken! We hebben dezelfde stelling zie ik :)

®ob

Nice Coen... Het wordt echt tijd dat ik de kamer eens IRL kom bewonderen.

Maar wat je zegt over de huiskamerbijeenkomst he, ik heb dat ook! We wonen beiden nou niet echt centraal voor andere salamanerhouders. zonde..

driessens rudi

Ik wil wel naar Zeeland reizen, voor mij is het niet zo héél ver. ;D

Rob: ook jij ligt voor mij niet echt zo ver, al is afstand relatief natuurlijk.  ;)

petro pees

Citaat van: Coen Deurloo op maart 29, 2008, 10:22:28 AM
@ Pam: De bijeenkomsten staan al aardig volgeboekt geloof ik, en wie wil er nou naar Zeeland reizen ;)

Wat is dat Coen??????
Wel  op de voorgrond met;Moet je mij eens kijken??  8)
En als mensen een idee geven overeen bijeenkomst bij jou,SMOESJES verzinnen(met hulp van Robje.)
Maar daar lopen we niet in!!!  ;D  ;D  ;D ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D 
Petro.
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Tsja zo liggen de zaken nu eenmaal :) Zeeland is voor de meeste mensen te ver weg, en zo zien ze mijn bakken toch nog een beetje!

Platoplato

Geweldig zo'n salamanderkamer, goed idee! En mooi hoe je 'beneden' ook smaakvol dat mega-aquarium hebt staan. Succes en enjoy!

Hartelijke groet, Sebastian

®ob

Coen, die 'gatensteen' waar je marmoratus op rust, waar heb je die gekocht?

Pamela

Citaat van: Rob Keulers op april 01, 2008, 03:58:35 PM
Coen, die 'gatensteen' waar je marmoratus op rust, waar heb je die gekocht?

Ik heet dan geen Coen, maar toch antwoord op je vraag. Wij hebben ze namelijk ook en die van ons zijn gekocht in Duitsland bij een doe het zelf-zaak. Ik heb ze ook wel in Frankrijk gekocht. Kosten heel weinig, maar hier in Nederland heb ik er destijds een zoektocht van gemaakt maar nooit gevonden.
gr. Pam