Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Voorstellen

Kenny

Hey! m'n naam is Kenny (23) en woon rond Brussel, ben van kinds af enorme amfibiefan.
8jaar geleden (je bent jong en je wilt wat) heb ik in de tuin een stukje gekregen van m'n ouders waar ik een voorvormvijvertje heb gezet en enkele planten uit de plantenfilter van de visvijver heb overgezet, ondertussen is het een echt stukje wild geworden met leuke bewoners: o.a  alpenwatersalamander en vinpootsalamander. Deze zijn er vanzelf ingekomen en hebben het aan hun populatie te zien naar hun zin, vorige zomer ben ik bij telling op 58 stuks gekomen. Eergisteren om 6.30u 's morgens kwam ik op ons pad naar de voordeur eentje op wandel tegen ;D kwam van onder een bloembak gekropen. Daarnet even in het vijvertje zelf gaan kijken en enkele exemplaren gefotoshoot:
het plasje :)

"koppel" alpestris:

Verder heb ik nog een Axolotl binnen zitten. Nu vollop info aan het vergaren over andere soorten om binnen te houden.
Zijn er hier kwekers uit Belgiƫ waar ik eventueel terecht kan na verloop van tijd?

groeten
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Welkom op het forum B!

Hier zijn genoeg mensen uit Belgiƫ, waaronder Jef Janssens. Misschien kun je bij hem informeren voor nakweek. En als je salamanderkwekers zou willen ontmoeten, is de reptielenbeurs deze zondag in Houten een buitenkansje!

Kenny

Kent er trouwens iemand de naam van het mos waar de alpestris in de foto opzit?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.