Voerstrook?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ferry87

Beste mensen,
Ik heb een leeg aquarium staan en ik wil er graag cynops orientalis is gaan houden.
Ben aan het lezen over de huisvesting, voeding enzo, want ik wil er eerst vanalles over weten voordat ik iets aanschaf.
Ik heb van verschillende mensen gelezen dat een voerstrook erg handig is. Omdat je het aquarium dan beter kan schoonhouden en je ziet de salamanders dan vaker op de voorgrond.
Maar nu was mijn vraag: Hoe maak je zoiets? En hoe ziet het er uit. Kan er geen duidelijke foto's of info op google van vinden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Ferry


Kenny

Ik heb even een tekeningetje voor je gemaakt ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

®ob

Super Kenny, duidelijker kan niet!

Ferry87

Oke, dat is dus een glazestrip waarin geen grind/zand zit.
Hoe hoog en breed moet dat ongeveer. Want anders kunnen ze er misschien niet meer uit??
Bedankt.

Ferry

DannyS

Hoogte maakt niet zoveel uit.. Aangezien het onderwater ligt en ze gewoon omhoog kunnen zwemmen. Als het wat hoog is dan hoef je je ook minder zorgen te maken over voedsel dat alle kanten opspringt.

Coen Deurloo

Ik plaats de glazen strip ook meestal onder een kleine hoek, zodat ze er wat makkelijker uit kunnen klimmen.

®ob

Naar mijn idee is dat niet nodig, die dieren kunnen compleet vertikaal omhoog zwemmen, waarom zouden ze dan die 5 cm niet overbrugd krijgen?

Coen Deurloo

Ik wilde dat de voedingstrip wat makkelijker te verlaten was, vandaar.... maar nodig is het inderdaad niet.

Ferry87

bedankt voor jullie advies. Ik heb nu genoeg informatie om zelf ook een voer strip te maken.
Bedankt.

Groeten Ferry

Roy van Grunsven

Je kunt allerlei varianten maken, schuin zetten, een hoek gebruiken in plaats van een strook. Maar het werkt volgens mij allemaal prima.

fftzz

Hoi Ferry,

Als je een voerstrook monteert vergeet dan niet de bovenkant te onscherpen of laat dit doen door je glashandelaar.
Kenny mooie tekening, handig he scatchup   8)

Groeten
Ronald

Coen Deurloo

Citaat van: Ronald op april 22, 2008, 07:50:26 AM
Hoi Ferry,

Als je een voerstrook monteert vergeet dan niet de bovenkant te onscherpen of laat dit doen door je glashandelaar.
Kenny mooie tekening, handig he scatchup   8)

Groeten
Ronald

Bedoel je Google SketchUp?

fftzz



Bedoel je Google SketchUp?
[/quote]
Hoi Coen,
Precies die, ik gebruik hem zelf ook wel eens.
Na een kwartiertje de tutorial volgen kan je al hele leuke dingen tekenen.

Groeten
Ronald

Kenny

Hey,
ja is inderdaad met google sketchup gemaakt, gebruik dit veel voor de richting die ik volg om simpele spulletje te tekenen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Platoplato

Hallo allemaal,

Zojuist een glasbedrijf gesproken. Om een glasstrip te kunnen ontscherpen, moet ie minstens 5 cm breed zijn. Ik vind dit nogal veel, een hoogte van 5 cm, zeker voor kleine bakjes. Hoe is jullie ervaring hiermee?