Voerstrook?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali


petro pees

Citaat van: Platoplato op april 25, 2008, 10:03:08 AM
Hallo allemaal,

Zojuist een glasbedrijf gesproken. Om een glasstrip te kunnen ontscherpen, moet ie minstens 5 cm breed zijn. Ik vind dit nogal veel, een hoogte van 5 cm, zeker voor kleine bakjes. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Dat is de goeie hoogte!
Tylototriton Shanjing

Platoplato

Beste Petro en Alex,

Nogmaals thanks. Geloof wel dat dat een goede hoogte is, maar wel jammer omdat dit betekent dat je eigenlijk minstens 5 cm bodemmateriaal moet neerleggen om het mooi te laten aflopen. Maar wellicht dat ik met piepschuim of schuimrubber kan ophogen, ook om het gewicht te verminderen.

Zal bij het klussen foto's maken.

Groeten en prettig weekend!

Sebastian

®ob

Het bodemmateriaal hoeft niet precies tot aan de rand te komen, dan valt het ook te snel in de voergeul, er mag best stukje glas uitsteken, dat is mijn beleving alleen maar beter.

Coen Deurloo

Naar mijn idee is het juist beter als het wél tot de rand komt. Als je dan ook nog een kleine helling in het substraat maakt, rolt al het vuil in de voerstrook. Opvullen kan goedkoop met bijvoorbeeld zand.

Harry

De scherpe kantjes kun je ook met een schuurpapiertje wat ronder maken. En 5 cm grint/zand in je bak is alleen maar goed voor je cultuur en makkelijker om plantjes in te poten.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Platoplato

Even terugkomen op mijn vorige post, gisteren bij dierenwinkel Heevis in EHV vier stroken laten maken van 3.5 cm breed. Was binnen no time gepiept en zijn direct geschuurd, super!