Informatie inrichting aquarium

Coen Deurloo

Chris Schouten

Ziet er mooi groot en ruim uit.

Erg goed voor zulke grote beesten.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Nynke

Ik ben zeer zenuwachtig voor morgen. Ik neem morgen mijn foto camera mee, voor als mijn water niet goedgekeurd wordt. ook koop ik gelijk test setjes. De axolotls heb ik trouwens ook al namen gegeven.

Divine, Divinity, Loki en ares.

Nynke

Ik heb ze, ik heb ze.

De andere waren gelijk verdwenen in mijn aquarium, maar deze blijft lekker in het hoekje zitten.

petro pees

Nynke,
Voor zover ik kan zien,heb je je een groepje heel mooie beestjes gegeven!
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

groot gelijk Petro!

ik ben geen axo kenner, maar voor zover ik dat kan zien zijn het gezonde beestjes.. nice!

Nynke

Vandaag hebben Divine en Divinity al gegeten. ( de 2 roze axo's). Helaas hadden Axel en Loki geen trek. Ik zal het vanavond nog een keer proberen.

Coen Deurloo

Misschien moeten ze nog even wennen. Wat voer je ze?

Nynke

Ik geef ze wormen. Ik snij ze in 2 stukken en prik ze aan een lange satee prikker. Zo hebben ze gister alle 4 een stuk worm gegeten. En vandaag hebben alleen de 2 roze een stukje worm gehad. 1 van de bruine hapte en wel. Maar slikte niet door en vond even later de worm op de grond. Ik heb ze 4 keer een worm aangeboden , door de gehele dag. Maar de 2 bruine Axel en Loki willen geen worm.

Morgen hebben ze mischien meer honger.

kboycor

hoi,.

mooie dieren hoor, vooral die 2 witten zijn echt super.
nou ja ze zitten net in hun bakje dus nog even onwennig denk ik. ze gaan binnenkort vast wel eten

gr cor

Chris Schouten

Gefeliciteerd

Is de sekse al bekent of is dat nu nog niet te zien?
Triturus marmoratus - 0.0.5

Nynke

Ze zijn nog niet heel groot. Ik zie ook nog geen bultjes achter de benen. Voor de rest had Axel nu een lekkere grote worm. Maar naar een aantal minuten vechten, vond hij hem toch te groot denk ik en heeft hem laten vallen. Ik zal hem vanavond een kleinere worm geven. Heb divine en Loki ook al een worm gegeven. En die hebben alles braaf opgegeten. Divinity kon ik niet vinden dus die krijgt vanavond de worm voorgeschoteld.

Coen Deurloo

Je kan te grote wormen ook eenvoudig in kleinere stukjes knippen. Dit lijkt cru, maar wetenschappelijk onderzoek lijkt aan te tonen dat het zenuwstelsel van een worm te simpel is om pijn te ervaren zoals wij mensen dat doen.

Nynke

Ik snij ze nu in stukjes zo dat als 1 van mijn axolotls ze opzuigt. Ze gelijk alles in de mond heeft. En dat er bijna geen stuk buiten de mond hangt. Zo hebben nu 3 axo's eten gekregen.  Iedereen eet nu goed. Zelfs Axel wou wel eten vandaag. Maar de worm was te groot. Hij had hem uitgespugt en wil er nu niks van weten. Morgen is er weer een dag. Ze zien er trouwens erg gezond uit. En heb even extra naar hun "kieuwen" gekeken, en die zien er nog super uit.

Helaas zitten ze erg vaak aan de achterkant van mijn aquarium, waar ik dus bijna niet bij kan. Ik had het zo mooi open gelaten aan de voorkant. Maar daar hebben ze dus alle 4 geen zin in. Zal zo meteen nog wat foto's maken. Heb zo net even 10 liter water ververst, heel veel viezigheid blijft achter in de buizen. Dus heb alle viezigheid weggezogen.

Als ik dus foto's maak is het water mischien toch nog een beetje wazig. Zal ook laten zien hoe mooi mijn waterlelie al wordt.

Nynke

Loki had geen zin. Die zat achter de boomstam. Voor de rest heb ik ze alle 3 even op de foto kunnen zetten.