Informatie inrichting aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Het gedrag van de axolotls zal wel veranderen naar mate ze wennen aan hun omgeving. Een mooie paradox is dat wanneer je voor veel schuilplaatsen zorgt, ze zich meer zullen laten zien. Dit omdat ze zich meer op hun gemak voelen, een schuilplaats is immers nooit ver weg en voldoende aanwezig.

Nynke

Divinity bedankt mij, na dat ik 30 liter water ververst heb.









Ze gaat tussen de plant en het hout naar beneden.



Komt helemaal naar mijn gezicht toe.



En vervolgens denkt ze : Ze heeft geen wormen pfff dan vertrek ik maar weer.

Divine de kleinere van de 2 roze had niet zo'n zin en bleef een beetje achter de buis hangen.



Axel en Loki wouden geen foto model zijn vandaag.

Nynke

Ik zat net nog even wat leuke plaatjes te bekijken. Hoe je kunt zien wat een vrouwtje en mannetje is. Maar ik denk dan toch echt dat Divinity een vrouwtje is. Ik zal zo eens kijken als ik er foto's van kan maken. Maar ik zweer toch echt dat ik het bij haar kan zien.

Update :  Net nog even beter gekeken nu twijfel ik. Ik hoop dat ik foto's kan maken. Die bultjes lijken erg op elkaar.

Nynke

Weer wat leuke foto's gemaakt. En omdat ik wat alg op mijn raam krijg. Heb ik 4 kleine hyperactive algeneters gekocht. En ze doen hun werk super goed.



Loki die is echt super tam aan het worden. Die liep zelfs al tegen mijn arm omhoog en halverwege mijn arm dacht die : Dit is wel een superlange worm dan moet ik het hier maar opeten. En hap zo tegen mijn arm aan hehe. Gek beest.










®ob

Citaat van: Nynke op mei 17, 2008, 11:38:36 AM
En omdat ik wat alg op mijn raam krijg. Heb ik 4 kleine hyperactive algeneters gekocht. En ze doen hun werk super goed.

Nynke, persoonlijk ben ik geen voorstander van vissen bij salamanders, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Wat wél belangrijk is, heb je gecontroleerd welke temperatuur deze visjes nodig hebben? Ik vrees dat de temperatuur van de axo's en de visjes niet helemaal hetzelfde is helaas. Verder, hebben deze visjes geen stekelige vinnen? ik heb al vaker gelezen dat axolotls bodemvisjes of algeneters opaten waarna de vis in de keel bleef steken van de axolotl, oppassen geblazen dus!

Nynke

Ik haal deze vissen eruit. Deze vissen blijken valse siamese algeneters te zijn. :(

®ob

Het maakt niet uit wat je bij je axolotls plaatst, ieder heeft zijn eigen ideeën over goed en fout, de enige stelregel die er is:

niet meteen kopen op impuls, eerst even onderzoek doen wat je in huis haalt.

je ziet vaak dat mensen vissen, garnalen of andere levende wezens bij axolotls plaatsen en pas naderhand gaan lezen, helaas!.. Wel goed om te lezen dat je nadat je onderzoek hebt gedaan je conclusies hebt getrokken Nynke!

wat heb je met de visjes gedaan?

Nynke

Ik kom net thuis van boodschappen. Maar ik zal een appart aquariumpje opzoeken waar ze kunnen verblijven. Tot dat ik tijd heb om naar de dierenwinkel te gaan. Nouja die 24 uur dat ze in mijn aquarium gezeten hebben, hebben ze in ieder geval wel al me bruine alg van het aquariumglas gehaald. dat is een plus punt.

Salasander

WOW
Mooi ingericht aquarium, en je gebruikt zand, supergoed dus!!!
Je axolotls zijn ook prachtig.
Ze eten wel vissen dus je vissen zullen wel verdwijnen.
Ik ben jaloers.
Maarja mijn aquarium staat in de zon dus krijg ik het nooit zo mooi.

Veel succes en plezier met deze toch wel mooie dieren.

paulfcu

Hallo, mijn vriendin heeft haar vissenbak schoongemaakt en er dus een algeneter ingedaan.
Nou heeft dus 1 van mijn axo het beestje te grazen gehad en is zijn keel helemaal opgezwollen.
Is er een kans dat hij dood gaat of zal hij het wel overleven?
Wie oh wie weet er iets van.

Gr Paul

petro pees

Citaat van: paulfcu op mei 27, 2008, 06:57:40 PM
Hallo, mijn vriendin heeft haar vissenbak schoongemaakt en er dus een algeneter ingedaan.
Nou heeft dus 1 van mijn axo het beestje te grazen gehad en is zijn keel helemaal opgezwollen.
Is er een kans dat hij dood gaat of zal hij het wel overleven?
Wie oh wie weet er iets van.

Gr Paul

Paul,
als het nog nodig is zou ik dit bericht in een eigen topic plaatsen als ik jou was.
Hier valt hij niet op omdat hij hier niet thuis hoort

Petro
Tylototriton Shanjing

Nynke

Pff eergister schrok ik mij een hoedje. Ik geef mijn axo's altijd rond half 1 eten. En toen ik rond 11 uur op bed ging. Zat Divinity te braken. De hele worm van smiddags half 1 kwam eruit. Daarna dreef haar achterlichaam omhoog. Zelf hield ze zich vast aan de bodem.Daarna liet ze een luchtbel ontsnappen en ging het beter. Gister heb ik iedereen rond 11 uur s'avonds een worm gegeven. Zo dat Divinity deze keer haar worm zou binnen houden. Ze heeft inderdaad de worm gegeten. De water temp was iets aan de hoge kant 23graden. Ik zal vandaag de cola en sinas flessen maar weer in de diepvries leggen.

Ook gok ik dat ik 4 vrouwtjes in de bak heb. Want die grote bobbels die mannetjes hebben. Hebben mijn axo's helemaal niet.

Salasander

Wat betreft het geslacht zal je denk ik nog moeten wachten want ze zien er mij wat klein uit. Als ze klein zijn lijken het allemaal vrouwtjes.

Je vissen kunnen wat betreft de temperatuur niet bij je axolotls.
Zijn ze nog niet opgegeten?
Ik heb 1 goudvis en enkele Gambusia affinis zitten bij mijn axolotls. De goudvis is ondertussen al iets te groot om opgegeten te worden en de Gambusia´s zijn oppervlaktevisjes en komen dus niet naar de bodem waar de axolotls zitten.

Nynke

Nee de vissen die er nu nog zwemmen zijn niet opgegeten. Er zijn 2 valse siamese algeneters opgegeten. En de andere 2 zwemmen nog in de bak. Ik krijg ze er ook echt niet uit. Voor de rest zwemmen er nog 3 guppen in 1 man 2 vrouw. ( beide vrouwen zijn zwanger). Ik geef de algeneters geen eten. En ze doen het nog super goed. Ze eten echt de hele dag door alg. Ze moeten ook wel want ik geef ze niks. Zo blijft mijn bak lekker schoon.


Voor de reest doen me axo's het super goed, heb nog geen andere problemen kunnen zien. Het water zit nog steeds op 24 graden. Dat valt reuze mee want buiten is het 30 graden.

Nynke

#59
De enige die nog in het aquarium zitten zijn de axo's. Mijn moeder heeft altijd het raam open in de slaapkamer. Dus het water is lekker op buiten temperatuur. ( Dat betekend dus ook dat alle visjes nu ook overleden zijn)

Me moeder zorgt nog altijd goed voor me axo's. Er is wel  1 overleden. Hij was helemaal opgezwollen.
Voor de rest zijn de andere 3 super groot en gezond. Om de dag krijgen ze alle drie 1 worm.

Als ik bij me ouders ben zal ik eens kijken als ik weer eens wat foto's kan maken.

ps de guppen zitten wel veilig in een klein aquariumpje in de huiskamer