Informatie inrichting aquarium

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nynke

Moet wel zeggen dat de pvc buizen er nog steeds in staan + de grote boomwortel. De water planten zijn helaas wel dood gegaan. De enige plant die het super goed doet is de vallisneria. En die is ruim 2 meter lang geworden. Ik ben 1.80 en als ik hem omhoog houd is hij langer dan mij.

Dat zijn de enige veranderingen.

In de kerstvakantie ga ik de Eheim buiten filter 2213 verschonen en er komen 2 tl buizen inplaats van 1 boven het aquarium.

Nynke

Vergeet steeds foto's te maken als ik bij mijn ouders ben. Maar heb wel ander nieuws. 2 weken geleden alles verschoont zoals het filter, boomstam eruit, veel water ververst. Nu kijk ik zo net in de bak. En de gehele bak lgit vol met axolotl eitjes. Nu hebben mijn ouders en ik wel verstand van kikkerdril. Maar er zijn nu bijna geen waterplanten die ik uit de vijver kan halen en er zwemmen bijna geen watervlooien.

Hoe kunnen mijn ouders het beste straks de babies eten geven ( lusten ze kattenbrokjes/vlees?) . De eitjes zijn namelijk ook al een aantal weken oud. Je ziet sommige visjes al echt heen en weer bewegen.

Alvast bedankt voor de tips.


Robkeulers

ze eten als larf zeker geen kattenbrokken. Ga even naar de winkel en koop artemia eitjes en/of een artemia kweekset, moet lukken!

ps google maar eens op artemia.

Nynke

Mijn 3 axolotls: Divine, Divinity en Loki gaan verhuizen. ( Axel is is paar maanden geleden gestorven, was erg opgezwollen)

Ik heb een nieuw huis gevonden en in plaatst van 1 kamertje nu, krijg ik  een echte woonkamer met alles erop en eraan. In April gaan we verhuizen. Het aquarium wat ze krijgen is een charming aquarium van 280l water.1m bij 50 bij 50.

De jonge larven die mijn moeder aan het groot brengen was hebben het helaas niet gered. Het leuke was ze aten dus speciaal opfok voer van aquabeek. ( heel klein voer voor jonge vissen),. Maar me moeder had het water niet verschoont want ja ik verschoont altijd alles als ik thuis kom. Dus toen ik thuis kwam was het water 1 week niet verschoont in de jam pot waar ze in zaten. De volgende poging kan ik nu zelf straks proberen.

De 3 axolotls van mij doen het super goed ze zijn al erg groot en dik. Ze krijgen nog steeds om de dag alle drie 1 worm. Ik heb ze nog niet gemeten maar ze zijn groter dan 20+ cm.

Ik heb alleen wat tips nodig om deze reuzen te vervoeren omdat het van mijn ouders huis naar mijn nieuwe huis 2.30 uur rijden is. Zat zelf te denken aan zo'n goedkoop plastic bakje met deksel te kopen klein laagje water erin, maar meer ideeen zijn altijd welkom !

Nynke

DannyS

Ze individueel in kleine bakjes water doen ik volgens mij het beste. Proberen ervoor te zorgen dat ze niet teveel heen en weer klotsen, want dan kunnen ze zichzelf blesseren.

Coen Deurloo

#65
Een grote, stevige plastic zak, gevuld met water en veel waterplanten, dit dichtknopen (wel wat lucht erbij) en in een doos met proppen krant is eventueel ook een manier om de dieren 'safe' te vervoeren zonder dat ze zich kunnen bezeren.

Als je ze individueel in kleine bakjes doet maak je de kans op bezeren alleen maar groter naar mijn idee.

DannyS

Zit wat in! plastic zakken geven mee, dus dat is volgens mij de beste oplossing!

Nynke

Dankje, wel plastic zakken die je gewoon ook in de supermarkt kan kopen? ( vergrote boterham zakken) of speciale zakken van de dierenwinkel ?

Coen Deurloo

Citaat van: Nynke op maart 24, 2009, 11:57:10 AM
Dankje, wel plastic zakken die je gewoon ook in de supermarkt kan kopen? ( vergrote boterham zakken) of speciale zakken van de dierenwinkel ?

Het maakt niet echt uit, als ze maar stevig zijn.

Roel

Eventueel ook gedacht aan een emmer met deksel? Wij gebruiken voor promo van dee aquariumvereniging regelmatig mijn Axo's. Voor het vervoer gebruik ik dan altijd een emmer met deksel,gaat prima.
Heb je geen emmers ter beschikking? De meeste cafetaria's of sportkantines hebben ze vaak in overmaat over en zijn blij als iemand ze ophaald.
Even goed schoonmaken en klaar is klara.
Ik gebruik ze overigens ook voor het vervoer van de vers gevangen vlooien.
Gr Roel

Nynke

Haha dat komt mooi uit wij komen naast een cafetaria te wonen, en tevens is dat onze huurbaas. Ik zal eens vragen als het zo ver is. Ergens in April gaan we verhuizen. Als het huisje dan ingericht is, begin ik met me aquarium.