Keffers Cynops Orientalis

Andy W.

Hi Keffer....

well, your aquarium (AQ) looks more natural, that´s fine. (So do I think  8))

Instead of the filter inside, I had some good experiences with filters outside.
- The vibration does not transfuse into the AQ.
- It is also easier to clean.
- You´ve got more space in water.

Maybe the plants are a little to much. Could be enough just to plant 1 or 2 at tihs AQ size. But that´s your decision  ;).

To get a little "Island" try to stach some big stones. It must be safe not to fall in !  ::)

Newts love it to "hike" in the cleavages between the stones.

Greetings, Andy

Qwertu

Citaat van: keffer op februari 24, 2007, 10:57:14 AM
thanks femke
ja ik heb langs 1 kant de grind hoger opgestapeld zodat ik gemakkelijker een droog stuk kan creeeren! maar ik twijfel om een glasplaatje te lijmen zodat ik echt een afscheiding kan maken tussen droog en nat deel!

Ah vandaar dat grind. Een glasplaatje is altijd wel handig, (kijk eens voor ideeen bij:  http://www.caudata.org/cc/articles/setups4.shtml)

Andy W.

Well....

you aso can have a look at this side  ;)

Look here

Andy

Coen Deurloo

Citaat van: Andy Waldmann op februari 25, 2007, 12:07:15 AM
Well....

you aso can have a look at this side  ;)

Look here

Andy

That site requires you to register and log in to view the pictures, plus the language is german.

Andy W.

Oh.....

sorry. Didn´t know that you have to register and log in. Well the german language ain´t difficult  ::)

Andy

Coen Deurloo

Andy W.

That´s what you think....  ;D

Andy

kevin

Ik denk zelf als ik duits welleens zie dat dit best wel te begrijpen valt na een tijd.
In tegenstelling tot Frans, Spaans en noem maar op.
Zelf ken ik geen Duits maar sommige woorden ken ik toch al terug herkennen.

Coen Deurloo

Tsja, ik heb het 4 jaar gehad op de middelbare school. Heb het in mijn vakanties in Slowakije goed kunnen beoefenen, maar dit is nu al een lange tijd geleden.

keffer

hier ben ik weer, mn 2 cynopsen stellen het goed, ik ben er weer op vooruit gegaan denk ik.. heb in mn bak meer relief gebracht door piepschuimblok te klemmen tussen het glas, maakt het minder saai.. fotos volgen zodadelijk!

keffer

hier zijn de fotos!

keffer

nog eentje

keffer

zo hier ben ik weer! met mn beestjes gaat alles goed!
had wel een vraagje!

2 weken geleden zat 1 cynops half op de andere en de bovenste krulde zijn staart helemaal naast zijn lichaam en maakt er golvende bewegingen mee.. kan iemand dat verklaren?

grts

®ob

Da's het mannetje dat zit te 'wapperen' naar het vrouwtje...

Voortplantingsgedrag!

keffer

dus bij deze is het zeker dat het om een mannetje en een vrouwtje gaat? of kan het zijn dat er eentje iets te veel last van hormonen had en daardoor zich niet kon inhouden bij een ander mannetje? :p

er is dus kans op eitjes? moet ik daar iets speciaal voor doen? :D super!

grts