waneer of welke leeftijd is het geslacht te zien?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kboycor

hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en wil me graag een koppel Axolotls aanschaffen, omdat ik 1 van mijn 24 aquariums over heb,
maar vanaf welke groote of leeftijd is b.v het geslacht te zien?

gr cor

Nynke

Ik meen te lezen dat je het geslacht kan zien als de axolotl 1 jaar oud is. Maar vraag mij niet wie het bultje krijgt achter de voor of achterpoten. Zelf dacht ik het vrouwtje maar ik kan het ook fout hebben. Zelf heb ik ook net 4 axolotls ik hoop dat ik 1 of 2 mannetjes en 2 of 3 vrouwtjes. Ik wacht ook in spanning af.

Coen Deurloo


Nynke

Ik las dat stukje net even door maar....

Huisvesting

De 4 dieren deden wij in een meterbak met een waterhoogte van 20cm. Op de bodem deden we steentjes. (geen zand!! dit slikken ze in) Verder maakten wij verstop-plekken met halve bloempotten.


Nu lees ik overal dat je juist zand moet nemen inplaats van grind. En hier zeggen ze dat het slecht is. Wat is nu juist ?

®ob

naar mijn idee zijn bij axolotls géén ondergrond, zand of hele grote kiezels de oplossingen waaruit je kunt kiezen.

Geen ondergrond spreekt voor zich

fijn zand verstopt naar mijn idee niet, in het wild komen de dieren ook zand/detritus tegen op de bodem van het meer.

Grote kiezels die te groot zijn om in te slikken is ook een optie.

Nynke

Kunnen jullie zien als dit al een geslacht is of ???






DannyS

Lastig te zien, maar volgens mij is het een mannetje..

Zand is inderdaad een goede ondergrond. Als ze dit inslikken kan het geen kwaad. Kiezels daarentegen kunnen de ingewanden verstoppen.. geen leuk idee.

kboycor

laat ik nu grof grind hebben. ik had gelezen dat dat ook kon

®ob

Citaat van: Nynke op mei 08, 2008, 02:11:00 PM
Kunnen jullie zien als dit al een geslacht is of ???


Een geslacht is het zeker... de vraag is alleen welk geslacht hahahah

Shnoeffy

Ik zeg ook man, vooral op de eerste foto zie je goed dat het in zijn geheel wat dikker is achter zijn pooten.
Gr Katja.