kheb ook koppeltje axolotls

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kboycor

hoi allemaal,

ik ben vandaag toch in aan een koppeltje gekomen, mede dankzij hugo.

ik ben nog niet zo'n kenner maar twijfel een beetje of het koppel is (ik zal later proberen foto's te plaatsen)
het zijn witte met zwarte ogen,
vandaag al 2 wormen gevangen en deze voor hun neus gehouden binnen mum van tijd hapten ze al toe dus ik neem aan dat dat goed teken is.??

ik heb ze bij dierenwinkel gekocht, de beste man zei dat

* ik ze in keer in de week moest voeren anders werden ze te dik en kreeg ik geen eieren
* ik ze in donker moest kweken anders worden de jongen donker
maar volgens mij klopt dit toch niet? hoe vaak moet ik ze voeren en kweken.?

gr cor

Coen Deurloo

Weer een typisch broodje aap verhaal. Een paar keer per week voeren is prima, als ze jonger zijn eten ze wat vaker dan wanneer ze volwassen zijn. In het donker kweken is totale onzin, de kleur hangt af van de genen, niet van de omstandigheden.

kboycor

hoi,

ik heb hier de foto's van de achterkanten.

de 1 is aan het poepen en zou het meenetje zijn volgens de winkel.


gr cor

Coen Deurloo

Volgens mij zijn ze nog behoorlijk klein, en is hier niet met zekerheid iets over te zeggen...

kboycor

hoi coen,

de 1 is rond de 15 cm en de ander iets kleiner, maar als iemand een volwassen koppel heeft hoor ik het ook graag.

gr cor

Chris Schouten

Gefeliciteerd met je axolotls.

Mocht je toch geen koppeltje bezitten dan kan je natuurlijk altijd ruilen met iemand op het forum of een man of vrouw erbij aanschaffen.

Kan je niet wat foto's van de volledige bak maken met de dieren erin. Altijd leuk om te zien hoe iemand zijn dieren houdt.

Ook ben ik wel benieuwd wat voor winkel je dit advies gegeven heeft. Het blijft vervelend hoe sommige dierenhandelaren hun dieren meer als handel zien dan als dier.
Triturus marmoratus - 0.0.5

kboycor

hoi dank je wel,

ik zal komende week even foto maken van de bak en mijn volledige diertjes. het grote positieve is dat ze al hebben gegeten ze hapten heel snel toe.

bij de dierenwinkel hadden ze 13 dieren in een bak zitten zonder enige schuilplaatsen.
om nu de naam van de dierenwinkel te zeggen vind ik eigenlijk niet zo netjes. helaas weten ze niet altijd alles over de dieren die ze verkopen.
maar ik ben er wel blij mee. we vinden het allemaal te gek  ;D

ik hoop dat het een paartje is anders dan ruil ik wel met iemand hier of schaf er 1 extra aan

gr cor

®ob

Citaat van: Chris Schouten op mei 10, 2008, 08:12:08 PM
Ook ben ik wel benieuwd wat voor winkel je dit advies gegeven heeft. Het blijft vervelend hoe sommige dierenhandelaren hun dieren meer als handel zien dan als dier.


Ik zie dit geval niet zo zeer in die context, het is in mijn ogen gewoon onwetendheid. Ik zou het veel erger vinden als ze hadden verteld dat die dieren het liefst bij 30 graden zitten en dat ze met zijn 10en in een 80er bak kunnen.

veel succes met je dieren trouwens!

kboycor

nou ja de dierenwinkel die heeft ze geregeld en al een paar jaar dus dan verwacht ik eigenlijk dat ze toch alwel meer weten toch?

en bedankt, ik heb vandaag al veel plezier gehad aan ze, ze aten de worm gewoon uit mijn hand  ;D.

gr cor

kboycor

hoi allemaal,

hier even wat foto's dan, mochten er dingen niet goed zijn hoor ik het graag.

gr cor

kboycor

nog 3 foto's, ohw ja mochten jullie het geslacht kunnen zien hoor ik het ook graag

gr cor

Chris Schouten

Zo te zien heeft 1 van de 2 fellere kleuring op de kieuwen.

Kan je ze iig uit elkaar houden.

Bakje zit leuk in elkaar.
Triturus marmoratus - 0.0.5

kboycor

dank je,
de 1 is ook nog groter dan de ander.
ook vandaag heb ik ze worm voorgehouden en ook nu was het snel toe happen, dus een goed teken neem ik aan

gr cor

kevin

De laatste 6 foto`s die je liet zien zou ik bij de foto`s zeggen waar je de cloaca ziet een man zeggen. Misschien heb je er wat aan.

kboycor

hoi kevin,

dat is ook de grootste trouwens, en ik heb ook het idee dat het een man is. maar is me verkocht als vrouw. de ander is kleiner en heeft het minder. maar ik weet dus eigenlijk zeker dat ik een man heb.
als iemand van jullie zeker te weten witte vrouw over heeft hoor ik het graag

gr cor