pigmentatie?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nynke

Ik had 2 hele roze axolotls. Maar kijk nu eens.


Deze foto's zijn gemaakt met de flits anders zie je de pigmentatie op het hoofd bijna niet.





zonder flits



Ik heb vaker gezien dat axolotls pigment krijgen maar waarom komt dat en is het een teken dat ze het goed hebben of juist slecht ?

kboycor

dit zijn geen albino's deze axolotl hebben leucisme, ze worden ook wel clownskoppen genoemd.
ik heb ook deze kijk maar eens in mijn toppic

gr cor

Ferry87

#2
Dit is iid geen albino maar een clownskop.
De een heeft meer pigment als de ander. Kijk je hebt ze ook zo:


Foto verwijderd, lees de regels even.


Heeft niets te maken met de verzorging. Met het ouder worden kan er wel meer pigment zichtbaar worden.
Suc6 met je axolotls. Heb er zelf ook zo een, alleen die heeft nog minder pigment.
Groetjes Ferry

Coen Deurloo

Dit is geen clownskop hoor. Gewoon een leucistische Axolotl, een vorm die in tegenstelling tot een echte albino nog wel pigmentcellen (melanine) heeft. Dat je hiervan wat plekjes op het hoofd ziet zegt niets over de gezondheid van het dier.

Nynke

Bedankt voor het antwoord. De andere roze Divinity heeft er geen last van. Die is trouwens wel heel erg gegroeid de laatste tijd. En vandaag wou Divinity ook geen worm. 1 van mijn wildkleur axo's heeft witte tenen. En Divinity heeft donkere tenen. Zijn er ook voortekens om te zien dat ze eieren gaat leggen. Of als er wat anders aan de hand is. De andere 3 eten heel erg goed. En vallen zelfs mijn vinger aan omdat ze denken dat het een worm is. Maar kan het zijn dat ze snel eieren gaat leggen dat ze daarom niet eet. De tempratuur is nu namelijk weer erg gedaalt omdat het kouder is.

ps gister at ze nog wel een worm, ik zal het vanavond nog eens proberen maar meestal zit ze op de voorste rij om een worm op te halen.

driessens rudi

Ik heb het in een ander topic ook al aangehaald, axolotls hoeven echt niet elke dag te eten hoor. Ik voer mijn tijgersalamanders (familie van de axolotls) twee tot drie keer in de week. En ze zien er prima uit. Deze dieren hebben (voor ons tenminste) precies altijd honger. In de natuur vinden ze ook niet alle dagen evenveel. Ik zou dus niet ongerust zijn als ze eens één keertje een worm weigeren. Veel succes verder!