Beschuit met muisjes

Platoplato

Hallo,

Kort geleden heb ik van Rob Bos zijn cynops oriƫntalis en cynops ensicauda popei overgenomen, inclusief de bakken. Voor de beestjes, is buiten het uitzicht, weinig veranderd ;-) Inmiddels heb ik vier jonge larfjes en twee bevruchte eitjes van de oriƫntalis weten te redden uit de 50 cm Jewel bak. Ze zitten nu in een bakje van de chinees en een paar grote watervlooien zorgen voor hun voedsel. Paar mini-tubifexjes toegevoegd.

Ook van de ensicauda's heb ik bevruchte eitjes, die heel langzaam groeien. Deze schijn je bij de ouders te kunnen laten. Heb al twee larfjes gespot met het leeghevelen van de voerstrook, daarna niet meer. Leuk om zo snel meteen 'echt mee te doen' ;-)

Volgende week ga ik drie marmoratussen overnemen, met papieren en ik ben nog een bak aan het voorbereiden voor Tylo-nakweek van Rob K. alias de kweker ;-))

Enige punt is dat de ensicauda's de wormen niet pruimen. Heb speciaal de soort besteld die niet op mest worden gekweekt. Ze eten ze wel op, maar de volgende dag zie ik in de bak pieren liggen. Heb ze ook al gehalveerd, dat sucks en voelt karmisch niet helemaal goed en ook deze halfjes vind ik terug in de bak. Gisteren krekels proberen te voeren, maar die verzuipen te snel. Zal Rob Bos dit weekend bellen voor tips.

Coen Deurloo

Probeer eens of ze wormen van buiten wel gewoon eten? Mocht dat zo zijn, zijn het gewoon fijnproevers :)

Platoplato

Zal ik doen, ik ga er eens met de schop op uit. Woon zelf midden in de stad met alleen binnenplaats die bestraat is, maar parkje in de buurt.

Thanks voor de suggestie, idd goed om eens te proberen!

Vriendelijke groet,

Sebastian