''Goed Tylototriton jaar''

driessens rudi

Ik vind dat heel goed gevonden van jou Alex. Het hoeven niet altijd dure of ingewikkelde dingen te zijn. Héél handig! ;) ;) ;)

®ob

Da's het leuke van de hobby, met zo simpel mogelijke hulpmiddelen toch ogenschijnlijk ingewikkelde problemen oplossen

driessens rudi

En daarvoor is dit forum zo handig en leuk. Iedereen kan van elkaars "ontdekkingen" meeprofiteren.

alibombali

Vanacht zijn er weer zo'n 35 larven uitgekomen....de tussenstand is nu zo'n 90 larven en nog een bevrucht legsel...

®ob

Klinkt goed Alex....

Heb je geen last van kannibalisme bij zo'n grote aantallen dieren?

alibombali

Nee, ze zijn nu tussen de 14-21 mm en verdragen elkaar nog prima

alibombali

''I love it when a plan comes together''...vandaag omweer, dus gisteravond het bekende truukje weer herhaald (sproeien, verschonen)...vanmorgen nieuwe sperma pakketjes...(word vervolgd)

alibombali

Vandaag zijn de eerste eitjes van mijn 3e legsel uitgekomen...

alibombali

Even een laatste ''update''...140-160 larven en weer nieuwe eitjes in de bak gevonden...gisteren heb ik het waterniveau laten zakken naar 4 cm..ook ben ik weer bezig wasmotten te kweken om de dieren weer op gewicht te krijgen voor de winter...

Kenny

Citaat van: Alex Kenter op juli 18, 2008, 04:04:47 PM
Even een laatste ''update''...140-160 larven en weer nieuwe eitjes in de bak gevonden...

:o jezus! kweek je ze allemaal op?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

petro pees

Natuurlijk gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Kan me nog herinneren dat we in ieder geval op wat eitjes
hoopte.En nu. :o
Zo zie je maar"pas op wat je jezelf wenst". :D
Petro.
Tylototriton Shanjing

alibombali

[ :o jezus! kweek je ze allemaal op?
[/quote]

Ik heb toch verder niks te doen... ;D :D ::)

Nee, ik heb ze natuurlijk her en der onderverdeeld...

sanderfrog

Hallo allemaal

Inmiddels ben ik sinds gisteren weer zo'n 35 shanjing eieren rijker. In totaal waren het er meer maar een klein gedeelte was verschimmeld(waarschijnlijk onbevrucht). De eerste larven zijn tussen de 5 en 6 cm, lang en hebben nog flinke kieuwen, dus groot metamorfoseren moet denk ik wel lukken.

groeten Sander

®ob

Gaat fantastisch zeg! keep up the good work mensen!

alibombali

''and the eagle has landed''  vandaag is de eerste morph met een lengte van 52 mm aan land gegaan...
De tijd die de larven in het water hebben doorgebracht bedroeg 2 maanden en 2 dagen...