Dwerklauwkikkers en Javakikkers

Ingrid

Ik heb 10 volwassen kikkers en inmiddels 31 jongen daarvan.
Ik denk dat morgen mijn laatste 6 "kikkervisjes" kikker gaan worden.
Dus uiteindelijk heb ik er dan 37 opgekweekt.

Ik had het geluk dat mijn kleinste vijver ineens supergroen water had en daar heb ik dus heel goed watervlooien in kunnen kweken.
Verder had ik continu een artemia kweek lopen dus ze kwamen niets te kort, en in geval van nood heb ik nog micro en walteraaltjes.
Het grote nadeel van voeren uit de vijver is wel dat ik mega veel hydra's in de kweekbakken heb.
Wel heel apart om te zien hoe groot hydra's kunnen worden bij voldoende voedsel...

Vanaf dat de kikkers in de kleine kikkerbak zaten heb ik ze diepvriesartemia gegeven en dan gaat het inderdaad wel uit de hand lopen met de kosten  ;D
Het is nu 1 blokje per dag maar als ze gaan groeien gaat het snel meer worden.
Ze zitten nu nog met z'n allen in een 45x28x28 bak maar morgen gaan ze verhuizen naar een 80x35x40 bak.

Maar hoe staat het met jouw kikkervisjes?
Woon je misschien een beetje bij mij in de buurt zodat we een keer bij elkaar  kunnen kijken?

Ingrid

Citaat van: kboycor op oktober 20, 2008, 08:36:45 PM
wow ingrid, erg indrukwekkend.
ik wist al langer dat het kweken wel aan je was besteed. maar met kikkers niet

gr cor

Ik was ineens helemaal verliefd op deze kikkers en op een dag lag mijn aqua vol met eitjes.
Wat doe je dan als kweker he  ;D
Dan zet je ze dus apart en je gaat info zoeken.
Helaas was er niet zoveel informatie behalve dat de jongen  'in het voer' moesten staan.
Ik heb uiteindelijk wat aangeklooid en het resultaat is er, heel veel kleine kikkie's  :D

Volgende uitdaging is heel veel jonge Cynopsjes  ;D

capra hircus

Citaat van: Ingrid op oktober 22, 2008, 10:04:14 PM
Ik heb 10 volwassen kikkers en inmiddels 31 jongen daarvan.
Ik denk dat morgen mijn laatste 6 "kikkervisjes" kikker gaan worden.
Dus uiteindelijk heb ik er dan 37 opgekweekt.

Ik had het geluk dat mijn kleinste vijver ineens supergroen water had en daar heb ik dus heel goed watervlooien in kunnen kweken.
Verder had ik continu een artemia kweek lopen dus ze kwamen niets te kort, en in geval van nood heb ik nog micro en walteraaltjes.
Het grote nadeel van voeren uit de vijver is wel dat ik mega veel hydra's in de kweekbakken heb.
Wel heel apart om te zien hoe groot hydra's kunnen worden bij voldoende voedsel...

Vanaf dat de kikkers in de kleine kikkerbak zaten heb ik ze diepvriesartemia gegeven en dan gaat het inderdaad wel uit de hand lopen met de kosten  ;D
Het is nu 1 blokje per dag maar als ze gaan groeien gaat het snel meer worden.
Ze zitten nu nog met z'n allen in een 45x28x28 bak maar morgen gaan ze verhuizen naar een 80x35x40 bak.

Maar hoe staat het met jouw kikkervisjes?
Woon je misschien een beetje bij mij in de buurt zodat we een keer bij elkaar  kunnen kijken?

Ik woon in Bergen (N-H), een eindje weg van Woerdense Verlaat. Maar als je een keer richting Noord-Holland-Noord komt ben je welkom. Ik zou graag eens komen kijken maar ik kom helaas nooit in de buurt van Woerdense Verlaat.

Ik heb niet bijgehouden hoe oud mijn kikkervisjes zijn, maar ik heb er nog geen met pootjes gezien. Vannochtend telde ik er nog 6. Ze staan constant in de watervlooien en ze hebben mooie rode buikjes. Vanmiddag ga ik weer nieuw voer voor ze halen. Ik denk dat het goed met ze gaat.

37 opgekweekt, indrukwekkend! Zitten ze straks met hun 42en in het 80 cm aquarium?

Ik heb nu zelf ook juveniele cynopsen, als ze volwassen zijn wil ik er ook mee gaan kweken.

capra hircus

Deze week is de eerste morphose zo goed als voltooid. Ik heb mijn eerste Dwergklauwkikker gekweekt! Het kleintje is aan de bovenkant nog helemaal zwart met een grijze buik. Het is een donkere mini-replica van zn ouders. Echt geweldig.

Nu heb ik nog 2 stuks met achter en voor pootjes en een staart en nog ééntje van een andere legsel die dus nog wat achter loopt.

Ingrid, nogmaals bedankt! Jouw informatie heeft er mede voor gezorgd dat ik een redelijk succesvolle kweek heb. Oké, ze zijn nog niet allemaal zo ver. Maar ik ga er vanuit dat ik straks vier gezonde dwergklauwkikkers bij heb.

Ingrid

Hoi Jasper,

Super dat het je gelukt is!!!
Ga je het nog een keer proberen of laat je het hier bij?

Ik ben blij dat je wat aan mijn kweekverslag gehad hebt, dat was ook mijn reden om het op internet te zetten zodat iedereen een keer kan proberen om deze leuke kikkers op te kweken :)

capra hircus

Ik wil het zeker niet hierbij laten. Maar daarbij ben ik nu afhankelijk van het enige vrouwtje dat ik nu heb.

Ik hoor dat de manntjes er wel weer zin in hebben, maarja zij leggen natuurlijk geen eitjes. Straks heb ik dan 10 Dwergklauwkikkers in het aquarium. Ik denk dat er wel het dubbelle in past, gewoon lekker laten kweken dus. De hele cyclus is ook erg leuk om te zien bij de beestjes, ook daarvoor zou ik het nog wel eens willen proberen.

Sinds een paar dagen zitten er ook vijf Boraras Maculatus bij. Gewoon om te kijken of ze de kweek niet zullen verstoren. Het is wel leuk een paar visjes in het aquarium, maar ik ga ze toch maar verplaatsen denk ik. Misschien dat ik het ga proberen met Corydoras Habrosus of een andere kleine Corydoras.

Ingrid

Ik heb 9 vrouwen en maar 1 man dus ik zou graag 2 vrouwen met je willen ruilen voor 2 mannen.
Laat me maar even weten of je daar interesse in hebt.

capra hircus

9 vrouwen met 1 man bij jou en 1 vrouw met 6 mannen bij mij. Hoe is het mogelijk!

In de winkels zijn natuurlijk nagenoeg alleen jonge dieren te vinden en is het nog de vraag of deze mannetjes of vrouwtjes zijn... De laastste keer koos ik in de winkel ook de twee grootsten uit in de hoop dat het vrouwtjes zouden zijn, maar helaas.

Ruilen lijkt vind ik een goed idee. Maar ik woon in Bergen Noord-Holland en jij in Woerdense Verlaat in Zuid-Holland. We zouden op een treinstation halverwege kunnen afspreken?

Gisteravond heb ik trouwens iets heel interessants gezien. Twee van mijn mannetjes waar aan het vechten. Ze stonden eerst met een gekromde rug en borst naar voren naar elkaar toe en vlogen ze elkaar aan. Ze ontklemden elkaar om het bovenlijf en er was een korte worsteling. De dikste won :P.

Heel appart, ik had namelijk nog nooit gehoord dat ze dit deden. Misschien komt dit ook door de verhouding van mannen en vrouwen. Vannochtend heb ik ook weer 12 eitjes gevonden en appart gezet. De winnaar is vannacht dus waarschijnlijk van bil gegaan :D.   

Ze kweken dus wel in het bijzijn van vissen. Ik denk dat je er gewoon niet te veel of te grote bij moet zetten. Leuk om te weten.