gatensteen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

®ob

Wie weet waar ik aan gatensteen kan komen? Thanks!

(Harry ik heb de foto van je site 'geleend', Rob)

fftzz

Hoi Rob,

Ik heb wel eens gelezen (weet niet meer waar) dat je deze stenen makkelijk in België kunt krijgen, ik denk in een bouwmarkt.
Ik hoop dat je een beetje in de buurt van onze zuiderburen woont, kan je gelijk een "echt" biertje drinken.  ;D

Groeten
Ronald

®ob

Nou Ronald, ik denk dat er weinig mensen dichter bij België wonen dan mezelf, of je moet al IN Belgïe wonen. Ik woon in Stein, zuid-Limburg. Mijn huis zal hemelsbreed een 300 meter van de grensmaas vandaan liggen. Over de weg is het een 5 minuutjes met de auto.

Dan moet ik het daar maar eens gaan proberen, thanks!


Kenny

Is een gewone keramische snelbouwsteen. Gebruiken jullie die niet in de bouw?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

®ob

In Nederland vond ik hem nergens!

Kenny

Belg wordt dan ook met een baksteen in de maag geboren  ;D Bij ons dus te vinden met de vleet en in elke bouwmarkt(gamma,brico,macro-drive in,...), onlangs de tuin omgeploegd...komen altijd wel van die stenen boven, gehalveerd weliswaar  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Hier worden ze vrij recent ook weer gebruikt, als is het een meer 'poreuze' versie. Ik heb ze niet zien staan bij een bouwbedrijf, maar ik ben dan ook niet echt actief op zoek geweest, mijn vader had er eens een paar meegenomen voor me (erg handig zo'n meedenkende vader!).

Waar ik zie meestal zie is wanneer er weer eens ergens wat aangebouwd wordt o.i.d.

Kun je je misschien wat informeren bij de bouwmarkten?

fftzz

Hoi Rob,

Is het nog gelukt met je steen? En zo ja wat zijn de afmetingen van de stenen en wat zijn je bevindingen?
Een hoop vragen maar ik heb ook plannen met dit soort stenen, ik wil proberen een mooie achterwand te maken en dan misschien de zichtkant natuurlijk te laten overkomen.

Groeten
Ronald

®ob

Hei Ronald,

Het is inderdaad gelukt. Ik heb op drie plaatsen stenen weten te vinden.

1 een bouwmarkt net over de grens in België
2 een steenfabriek bij mij in de buurt
3 overtollige stenen gekregen van een bevriende salamanderhouder

Ze zijn er dus wel, je moet alleen goed zoeken. Over verdere bevindingen heb ik nog niet zoveel te melden. Ik vertrek aankomende woensdag voor drie weken naar Tanzania, en tot die tijd doe ik geen ingrijpende veranderingen aan mijn bakken. De jonge dieren en gevoelige soorten gaan naar Coen logeren, de overige soorten worden door een familielid verzorgd. Ik ben bang dat er misschien iets mis gaat als ik wat verander aan de bak, dus nog een maandje wachten. Zodra ik nieuws (en pics) heb laat ik het je weten.

StijnH

Hoi,
een laate reactie ;D maar ik heb ook naar een poosje 2 gaten stenen gevonden!
hier nog een pic:
zo ziet ie eruit niet helemaal wat ik zocht maargoed ik moet het er mee doen.

MVG,
Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

#10
Deze stenen kun je kopen bij de BRIKO in belgie vlak over de grens. Daar zijn een heleboel filealen van. Ze hebben ze in verschillende uitvoeringen van kleine tot zeer grote gaten (waar zelfs axolotls doorheen kunnen.

Mijn stenen heb ik laten meenemen uit duitslanddoor Erik Peters ze zijn dus ook op de duitse bouwmarkten verkrijgbaar vlak over de grens mocht je dichter bij duitsland wonen.

Rob Jij bent zo in belgie
brico

In luik Rob zijn er 3 de dichtsbijzijnde is in Herstal tiep op onderstaande url LIEGE in

filealen

let er wel op dat je de stenen rond moet uitveilen wabt de openingen zijn scherp
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

bedankt voor je Speurwerk Harry!

Ik heb echte al gatenstenen gevonden ( in winkels in NL en via jou!)


StijnH

I'am lucky!

op mijn school kwam ik tot de ontdekking dat ze daar gatenstenen hebben liggen!
heel wat ook.
dus ik heb er stiekem wat mee gesmokkeld. ;D
niet illigaal ofzo ;)
ik had namelijk de foto hierboven altijd in mijn bakken liggen. die heb ik nu gelukkig kunnen vervangen.
nu heb ik de stenen die op de foto van harry te zien zijn.

stijn.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

decoen

ik heb ze vandaag in belgie in de hubo gezien

kelvin457

ik zoek ook een steen met gaten maar woon vlakbij almere dus belgië is geen optie voor mij is er geen andere optie ik zie soms wel in tuintjes sierstenen met patroon erin en gaten. maar waar ik die kan vinden is een raadsel :-[