Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Postzegels uit Laos

®ob

Kortgeleden kwam ik in het bezit van onderstaande postzegels. Ze komen uit Laos, gedrukt in 1994, da's voordat de P. laoensis officieel omschreven werd. bizar eigenlijk dat ze soorten afbeelden die in NL inheems zijn, terwijl ze zelf de meest prachtige soorten hebben in Azië...

Wouter

Wat gaaf! Ik moest aan communistisch-Russische invloeden denken, maar in Rusland komen geen Alpenwatersalamanders voor! Geen idee hoe ze bij deze tekeningen zijn gekomen...

®ob

Ik kreeg deze twee postzegels erbij uit Tadjikistan (hoop dat ik het goed schrijf), maar ik heb me er nog niet in verdiept of deze dieren daar wel inheems zijn.

®ob

Ik zie net dat ik me vergist heb, een postzegel komt uit Oezbekistan, de ander uit Tadjikistan.

Chris Schouten

We hebben hier thuis ook nog een gaar postzegel album liggen.

Ik dacht laat ik is kijken.

Ik heb 1 salamander postzegel, namelijk van de tritutus cristatus.

De postzegel komt uit polen.

Als er interesse naar is wil ik hem wel inscannen.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Wouter

Die reptielen uit Centraal-Azie zijn wel inheems Rob!

Jari B

Chris scan maar ;D ;D dan wordt de verzameling hier op internet ook groter.

Kenny

Wij hebben hier een bibliotheekkast vol postzegels staan...julle hebben me benieuwd gemaakt, ik ga eens piepen of ik niets kan vinden  8)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Gave postzegels Rob, op marktplaats staan ook regelmatig salamander-postzegels...

Ga je nu een postzegel verzameling beginnen?  ;D

®ob

Hahaha nee hoor!
ik heb niks met postzegels eigenlijk, maar ik ben op vakantie geweest in Laos, en als je dan postzegels van daar tegenkomt met ook nog in NL inheemse salamanders, dan is dat wel interessant.