Kweken van kweichowensis.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Misschien een rare vraag, maar is het moeilijk om kweichows te kweken?
Aangezien, voor zover ik weet, alleen Andy ze kweekt in engeland vraag ik me af of het moeilijk is, of heeft niemand anders er nog moeite voor gedaan?

®ob

De dieren die geïmporteerd werden waren vaak ziek en gingen dus met bosjes dood. De mensen Voornamelijk in het buitenland) die kweichowensis houden is het nog niet gelukt om met ze te kweken, dan kun je dus op je vingers uittellen dat het waarschijnlijk niet heel gemakkelijk zal zijn.

Het is wel bij verschillende salamandersoorten zo dat nakweekdieren zelf ook weer makkelijker kweken dan wildvangdieren. De eerste lichting nakweekdieren van Andy nadert volwassenheid, dus laten we hopen dat het bij deze diersoort ook het geval is.


DannyS

Als ik het artikel zo lees dan lijkt het niet zo moeilijk, maar dat zal wel tegenvallen :D

Als ik ze krijg en wanneer ze volwassen zijn ga ik eens kijken of het lukt. Hoe meer nakweek er is, hoe minder men ze uit de natuur hoeft te jatten.

®ob

Die mening deel ik met je Danny!

Maar heb je ook het bericht van Mark Bakkers gelezen waarin hij stelt dat er, ondanks dat er honderden verrucosus gekweekt werden, nog steeds geïmporteerd wordt?

Harry Stelde in een ander topic dat hij en Alex door in grote getalen triturus-soorten te kweken de wildvang in deze soorten gestopt hebben. Ik ben persoonlijk van mening dat de uitbreiding van de EU en de daaraan gekoppelde wet- en regelgeving een veel grotere factor zijn en het gewoon niet meer mogelijk is om wildvangdieren te verkopen van deze soorten.

Dat wil echter niet zeggen dat ik het geen fantastische zet vind dat er veel soorten nagekweekt worden. Ik ben een groot voorstander van nakweek. Maar zolang wildvang wettelijk geizen mogelijk is ben ik van mening dat er massa-importen zullen zijn. Het tropenparadies verkoopt Orientalis wildvang voor 2 euro per stuk (aan bedrijven) bij afname van meer dan 25 dieren. Daar valt gewoon niet tegenop te kweken!

Harry

heb je al het artikel over kweichowensi. Zodra je dieren hebt wil ik het je wel alvast mailen het komt in ons eerste magazine

zelf ik ik er 34 opgekweekt dit jaar die in nog geen 3 maanden tijd van ei nu 6 tot 8cm zijn
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan