Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



de keizer..

0 Leden en 7 gasten bekijken dit topic.

alibombali

regeerd in mijn schuur...

®ob

HOeveel heb je er nog Alex? Is dit nakweek of wildvang?

Kenny

heerser  ;D übermooie soort en hopelijk binnen dit en x aantal jaar couranter te vinden als nakweek.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Citaat van: Rob Keulers op juni 20, 2008, 08:06:09 PM
HOeveel heb je er nog Alex? Is dit nakweek of wildvang?

Ik heb er nog 3..twee dames en een heer..
Of het nakweek of wildvangdieren zijn is een lang en vaag verhaal, maar de verloren dieren zijn in ieder geval gecompenseerd met nakweekdieren....

Coen Deurloo

Ziet er goed uit Alex...is er al paringsgedrag?

alibombali

nee, en het voornaamste is om ze dit jaar in leven te houden...

Segers

Erg mooi dier zeg!!

Grt
Roy

Apocalyptica139

In andere woorden, tis wederom wildvang....
waarbij de nodige dieren zo te lezen weer eens het loodje hebben gelegd

petro pees

#8
Citaat van: Miriam op juni 23, 2008, 04:40:06 PM
In andere woorden, tis wederom wildvang....
waarbij de nodige dieren zo te lezen weer eens het loodje hebben gelegd

Miriam,
De dieren komen van een kweker in Duitsland die heeft aangegeven dat het nakweek is,
aangezien hij op de laatste beurs in Houten ook een aantal juvenielen en oudere dieren
bij zich had valt het te betwijfelen of datgeen wat jij zegt zo is.In twijfel trekken is wat
anders.
Petro.
Tylototriton Shanjing

driessens rudi

Wat ik nu ga schrijven zal mij geen vrienden opleveren denk ik. Maar ik doe het toch. Waarom altijd zo negatief doen over wildvang. Als er geen wildvang geweest was dan had er NIEMAND van ons één salamander!! Ik vind ook, eens er genoeg nakweek is kan men de wildvang afbouwen. Mensen die zo tegen wildvang zijn eten waarschijnlijk geen vis want dat is ALLEMAAL wildvang. ;D ;D ;D

®ob

Rudi, heb je je wel eens verdiept in Neurergus Kaiserii?

Er wordt van uit gegaan dat er minder dan 1000 dieren in het wild zijn. Elk dier dat uit het wild wordt gehaald tast de populatie dus enorm aan.

Kijk, bij een algemene soort ben ik het gedeeltelijk met je eens, maar bij een zo extreme bedreigde soort als Neurergus Kaiserii vind ik wildvang verwerpelijk.

ik zal een andere topic over wildvang openen, zodat deze topic aan kaiserii blijft toebehoren.

Kenny

#11
ja maar op visvangst staan limieten  ;)

wildvangst op zeldzame soorten is idd niet erg slim, beter zou zijn als er een degelijk programma werd opgesteld om deze populaties aan te dikken.

maar dit topic ging eigelijk over het magnifiek mooie beestje (gezond jaloers) van Alex.
more pics please  ;D

edit: Rob was me voor, ik volg compleet zijn redenering
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Apocalyptica139

En dat het beestje zo magnifiek mooi is, wordt ook gelijk zijn ondergang. Zie je het cynisme?

Apocalyptica139

Petro, ik trek het inderdaad in twijfel of dit nakweekdieren zijn maar aan het antwoord van Alex kun je sowieso al herleiden dat er wildvangdieren gestorven zijn

alibombali

Natuurlijk waren dit geen nakweekdieren....daarom waren we ook niet zo blij met onze Duitse verkoper...hij deed namelijk voor dat hij de dieren al 3 jaar in zijn bezit had...waar we achteraf natuurlijk sterk onze twijfels over hadden..waarschijnlijk zijn dit dieren van de laatste rooftocht..het is nog een wonder, dat er nog 3 van leven..