Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

wildvang

®ob

die goudvissen komen niet uit het wild he..  Ik heb het over 2 miljoen wildvang reptielen en emfibieën.

2 miljoen reptielen en amfibieën per jaar, dat zijn heel wat kaal gejatte bossen als je het mij vraagt.

kevin

Daarbij wil ik ook nog wat toevoegen over de prijzen van de inkoop van handelaren.
Als je echt met je nakweekdieren onder hun prijs wil gaan zitten moet je echt heel laag gaan.
Wat uiteindelijk niet meer rendabel is om te kweken met andere woorden je gaat er zelf alleen maar heel ver op achteruit.
Zoals Rob al zegt verkopen groothandelaren C. orientalis voor 1,95 als je er 25 in 1 keer besteld. Dan nog maken ze hier veel winst op ik ga hier ook bij vanuit dat inkoop ongeveer op 0,50-1,00 euro zit.
Neem dan als harde voorbeeld de N. kaiseri als ik hier eerlijk over ben zal de inkoopprijs 30 euro of zelfs lager kunnen zijn. En voor Tylototriton shanjing ga ik uit van 2,50/5,-.
En denk dat als je eenmaal onder hun prijs blijft zitten dat die winkels gaan denken ja dag wij gaan ook met de prijs omlaag. Hierdoor krijg je uiteindelijk zeer goedkope dieren en zeer veer impuls aankopen. Dat willen we toch ook niet of wel soms.

(inkoopprijzen van deze dieren heb ik nooit gezien, wel van een hoop andere dieren vandaar mijn conclusie)

Erwin Bakker

Oh 2 miljoen reptielen en amfibieen, ik dacht 2 miljoen dieren in het algemeen. Verkeerd begrepen, dan is het wel veel!