De nakomelingen van mijn T.Shanjings

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Gave foto's Petro! Het zijn erg leuke dieren, wie weet ga ik ze in de toekomst ook houden.

petro pees

Hier nog een fotoo'tje genomen door het glas van de bak met Alex zijn dieren;
Tylototriton Shanjing

petro pees

Gister de dieren van Alex ook overgezet in een bak met zand ,mos en water.
De anderen doen het erg goed in deze opzet.(vandaar)
Foto's zijn geen hoogstandjes,maar het gaat om het idee.
Petro



Ps.De datums op de foto's klopt natuurlijk niet.
Tylototriton Shanjing

Jari B

Mijn 5 juvenielen zitten in een bak van 30x20 is dat groot genoeg of moet het groter?

petro pees

Citaat van: Jari B op maart 28, 2009, 10:26:22 AM
Mijn 5 juvenielen zitten in een bak van 30x20 is dat groot genoeg of moet het groter?

Groot genoeg,hoe gaat het met ze?
Petro
Tylototriton Shanjing

Jari B

Ze zijn heel dik en groeien goed.
's avonds kruipen ze heel veel rond en gaan ze vaak het waterbakje in.
Ik moet elke avond het waterbakje bijvullen omdat het dan al verdampt is door het warmtematje.

Robkeulers

Hoe warm heb je ze dan zitten, als je een warmtemat gebruikt?

Jari B

21 graden lucht temperatuur.
En 's avonds 18.

sanderfrog

Hallo

Persoonlijk zou ik niet zo snel een warmte matje gebruiken omdat hierdoor het water nog een stuk warmer is en daardoor alles sneller gaat rotten met mogelijk bacteriele infecties als gevolg.
Om de temperatuur wat hoger te krijgen zou ik eerder een spaarlampje er boven gebruiken.

groet Sander

StijnH

Een warmte lampje zal ik ook niet zo snel gebruiken! Behalve als het echt winter is of het gewoon nodig is, maar lijkt me in dit geval niet nodig, en wat sander ook al zegt ben ik het ook mee eens!
verder mooi dat ze het zo goed doen!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Jari B

Ik weet bijna 100% zeker dat als ik het bij mij niet verwarmt had waren ze al allemaal dood.
Want de eerste 3 dagen had ik dat niet, ze waren toen sloom en voelden koud aan.
Toen kocht ik dat matje en toen liepen ze 's avonds veel rond en ze voelden niet meer koud aan.

petro pees

Citaat van: Jari B op maart 29, 2009, 07:48:54 AM
Ik weet bijna 100% zeker dat als ik het bij mij niet verwarmt had waren ze al allemaal dood.
Want de eerste 3 dagen had ik dat niet, ze waren toen sloom en voelden koud aan.
Toen kocht ik dat matje en toen liepen ze 's avonds veel rond en ze voelden niet meer koud aan.

Ik heb ze zelf zonder enige verwarmings bron.Afgelopen winter is de temparatuur wel eens zo laag geweest(Ong.15 graden.)dat het helemaal niet zo'n slecht idee was geweest.
Als blijkt dat het goed gewerkt heeft is dat dus een goede zet van je geweest.Als er iets is waar salamanders een hekel aan hebben is het een hoge temperatuur,maar jonge Shanjings houden zeker niet van lage temperaturen.
Petro
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Kun je eens meten hoe warm de grond dan is in je bak Jari? ook de lokatie waar je bak staat kan van betekenis zijn.
Het drukke bewegen van je dieren zou ook stress kunnen betekenen.

Je geeft aan dat de dieren koud aanvoelden en sloom waren, dat is ongeveer het kenmerk van shanjing. Het zijn koudbloedige dieren en zijn over het algemeen vrij slome beesten.

Je verhaal klinkt me een beetje vreemd in de oren, maar je hebt geen uitval, dus dat is wel interessant om eens verder uit te diepen. ik ben benieuwd!


Jari B

Ik heb gemeten in een laag zand van 10cm ongeveer en dan ongeveer op 5 cm diepte, heb ik gemeten een temperatuur van 24,8 graden celcius.

petro pees

Citaat van: Jari B op maart 30, 2009, 02:00:23 PM
Ik heb gemeten in een laag zand van 10cm ongeveer en dan ongeveer op 5 cm diepte, heb ik gemeten een temperatuur van 24,8 graden celcius.
Dan zou ik maar het warmte matje wegnemen.
Petro
Tylototriton Shanjing