De nakomelingen van mijn T.Shanjings

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

petro pees

Ik zat net nog eens te kijken naar de foto van het kleurverschil,zag toen ook het verschil in grote
tuusen die twee.
Voor de duidelijkheid;de laatste is de lichte!
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS


petro pees

Vandaag is de laatste larf van de eerste twee nestjes gemetamorfiseert 5,5 cm en heeft daarmee de
middenmoot bereikent.
De kleinste was zo'n 4,5 cm en de grootste 6 cm.En allen in 1 week.
Ik heb nu nog een tiental grote larven en meer als 50 kleine.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik heb nu 24 juvenielen en geprobeert om ze te fotograveren,maar van de 44 foto's was geen gelukt,het blijft wazig.Maar ik probeer het net zolang tot het lukt.
Ze zien er zo schattig uit,ik wil en zal ze laten zien!
Het zijn kleine miniatuurtjes en kerngezond!
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

Ben benieuwd hoe groot ze bij de metamorfose zijn. Moeten toch wel minimaal 6cm zijn om ze goed door te kweken.

Een kennis had kweichowensus van 4cm maar die groeiden op gegeven moment niet meer verder na een jaar en bleven steken op 10cm


Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

#35
Zoals je al weet zijn ze al juveniel en wat de grote betreft maak ik me niet zo druk,het belangrijkste was dat ze zouden eten.En dat deden ze al vanaf dag 1!
Ze groeien overduidelijk dus ook dat is geen punt van zorg.
Hetgeen wat ik duidelijk zie in vergelijking met juvenielen van andere soorten is dat die van de T.Shanjing,veel tengerder van bouw zijn.Wat dus duidelijk een kenmerk is van dit soort.
Ook de juvenielen van de kweichowensis zijn veel groffer gebouwd.
De bouw van de T.Shanjing juveniel neigt meer naar die van de vulgaris juvenielen.
Petro


Citaat van: Harry Dresens op augustus 03, 2008, 07:51:58 PM
Ben benieuwd hoe groot ze bij de metamorfose zijn. Moeten toch wel minimaal 6cm zijn om ze goed door te kweken.

Een kennis had kweichowensus van 4cm maar die groeiden op gegeven moment niet meer verder na een jaar en bleven steken op 10cm



Tylototriton Shanjing

petro pees

#36
Ik heb het juvenielenbakje wat aangepast,niet zozeer verandert
maar enige aanvulling.
Vanwege de grote eetlust van de juvenieltjes,heb ik besloten ze
niet elke dag te voeren.(heel veel dus)Maar ze letterlijk in het voer
te laten leven.
Ik heb de hele bups(Kweekje)fruitvliegen er in geplaatst tezamen met
een groot aantal pasgeboren veldkrekeltjes.(die ik elke dag aanvul!)
Vandaag heb ik daar een bakje rode muggelarven aan toegevoegd om
te proberen of ze dat ook eten.
Om enig idee te geven hoeveel er gegeten word;Het stuk meloen links
onder was gisteravond nog vergeven van de zwarte stipjes!(dit waren
fruitvliegjes en krekeltjes)
Mochten jullie denken hier of daar staartjes of pootjes te zien,dan klopt
dat.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Muggenlarven worden dus niet gegeten,in het larvenstadium was dit wel zo.Bij het voeren met rode mug heb ik als een groot nadeel ondervonden,het snel vervuilen van het water.Hoewel het wel graag werd gegeten.
Van de larven waarvan ik volgende week verwacht dat er enkele zullen gaan metamofiseren,is mij het groot verschil in grote opgevallen.De lengtes liggen tussen de 2.3 cm en 5.2 cm(zat ook 3.5 cm tussen)
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Gister besloot er weer een larf zijn leven voort te gaan zetten als juveniel,vandaag kwam daar weer 1 bij en ook morgen verwacht ik er 1 of twee. Die van gister was 4.8 cm en die van vandaag 4.5 cm.
Hoewel ik natuurlijk hoop dat ze zo groot mogelijk metamorfiseren,gaat het me er toch vooral om dat ze eten.Wat overigings tot nu toe nog geen probleem is.(gelukkig)
Ik heb de ouders eens gemeten en die zijn tussen de 11.5 en 12.5 cm en tamelijk tenger van postuur,(overigings is het geen grof gebouwd soort)vindt zelf dat je dan ook geen al te grote verwachtingen moet hebben van de juvenielen.
Ze zijn vanaf dag 1 na de metamorfose gelijk goed gegaan tot de dag van vandaag,waar ik heel tevreden over was en nog ben.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Was vandaag eigenlijk van plan een foto proberen te nemen van mijn juvenielen,wou dat eigenlijk net doen.Ze liggen zo ontzettend lief op een hoopje onder het mos.
Maar het openen van hun verblijf werd me niet in dank afgenomen,ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat de hele bups aan de wandel is op deze tijd.Dus inplaats van op een hoopje ,marcheerde ze door hun bak.Bij het openen rende ze alle kanten op,dus heb ik er maar een 100 tal krekeltjes in gegooid en de bak weer afgesloten.Morgen nog een dag.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

#40
Vanmorgen is het dus eindelijk gelukt.Het is een groep van 28,maar je ziet enkel de bovenste van het stel.
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

Ze zien er geweldig uit!
Mooie foto.
Zit de rest ingegraven ofzo?

Coen Deurloo

Wat een leuk gezicht Petro! Mooi om zoveel nakweek te zien.

petro pees

Citaat van: Danny Stammers op augustus 20, 2008, 09:19:22 AM
Ze zien er geweldig uit!
Mooie foto.
Zit de rest ingegraven ofzo?

Over de dieren heen zit nog eens mosplak(heb ik met fotograveren even verwijderd).
Het is een holte ontstaan in de rulle aarde,onder de mosplak.Doordat ze er onder konden komen,is door hun gewicht(het zijn er nogal wat!)de grond ingezakt.


En Coen het is inderdaad een een leuk en imposant gezicht zo'n groep nakweek.En ik maakte dan wel grappen van;"nou dat doe ik wel even".Maar nu het echt gelukt is,ben ik er bijzonder verguld mee.
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Petro, ik moet zeggen, de grootte waarop ze morphten is prima, en ze zien er gezond uit, dus ik neem mijn petje voor je af,  ??? <- dit poppetje vraagt zich af waar zijn petje nu is ;D

Maar bij shanjing moet je vooral niet te vroeg juichen, ze blijken het volledige 1e jaar niet gemakkelijk om groot te brengen...