De nakomelingen van mijn T.Shanjings

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Harry

ik denk het wel:

De mannetjes groeien sneller volgens mij. Dat heb ik ook bij kweichowensis gezien
sorteren op grootte is erg belangrijk. In het kweichowensis artikel staat dat volgens de literatuur de vrouwen groter worden. Bij mijn kweekdieren is het andersom.

grootte mijn dieren vandaag: gemiddeld 7,05cm

6,8/6,8/6,8/7,0/7,0/7,5

Ben met een groep van de 7 mooiste dieren verder gegaan (had er ook een aantal naar Do gedaan)
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

#91
Die andere zijn ongeveer 7,3/7,4 dat kan toch geen kwaat samen?


Edit: als we het dan toch gaan hebben over spellingsfouten... Rob

Joey Immers

even update van mijn NK shanjings.
deze komen van petro vandaan.

1: 4,5 CM
2: 4,7 CM
3: 5,3 CM
4: 5,5 CM
5: 5,6 CM
6: 6,4 CM
7: 6,7 CM

Gr joey
(ps ik heb ze aangeschaft op de beurs in houten december.)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

Heb mijn shanjings over gedaan aan Ad Bouwman die ze verder gaat opkweken. mijn experiment zit erop. Ik wilde kijken of ik ze net zo snel kon laten groeien als kweichowensis door ze op dezelfde manier op te kweken. Mijn eindconclusie is dat je ze op dezelfde manier kan opkweken, maar dat ze behoorlijk langzamer groeien. De enige uitval had ik in te vochtige settings.

Ik heb nu weer ruimte nodig voor nieuwe experimenten. En Ad kan zich er volledig op richten om ze groot te brengen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Met mijn overgebleven juvenielen gaat het goed,ook die van Alex gaan als
een speer(winterloge's).Ik heb nog tweewazige foto's van gister.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik heb een dag of tien geleden een 40 bij 40 cm bak ingericht zoals Sander van der Spek had aangegeven in het topic;opkweek Tylototriton Shanjing juvenielen.
Daarin de dieren geplaatst die nog mee gaan naar de beurs.Het beviel zo goed dat ik nog zo,n bak heb ingericht en daarin de nakweek die ik zelf houdt heb gedaan.
Wat sowieso opvallend is dat de dieren zonder uitzondering,alle op de vochtigere delen van de bak zitten en ook uitgebreid het water in gaan om te zwemmen en zelfs te eten.
Ook in de bak met de oude opstelling zitten de dieren vaak bij en in het waterbakje.
Ik heb een aantal foto's gemaakt,krijg het tot nog toe niet voor elkaar ze te plaatsen.
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Citaat van: petro pees op maart 24, 2009, 09:55:15 PM
Ik heb een dag of tien geleden een 40 bij 40 cm bak ingericht zoals Sander van der Spek had aangegeven in het topic;opkweek Tylototriton Shanjing juvenielen.
Daarin de dieren geplaatst die nog mee gaan naar de beurs.Het beviel zo goed dat ik nog zo,n bak heb ingericht en daarin de nakweek die ik zelf houdt heb gedaan.
Wat sowieso opvallend is dat de dieren zonder uitzondering,alle op de vochtigere delen van de bak zitten en ook uitgebreid het water in gaan om te zwemmen en zelfs te eten.
Ook in de bak met de oude opstelling zitten de dieren vaak bij en in het waterbakje.
Ik heb een aantal foto's gemaakt,krijg het tot nog toe niet voor elkaar ze te plaatsen.
Petro

Hoi Petro, kijk even hier voor instructies, als je nog vragen hebt kun je altijd even PMen :)

petro pees

#97
ok daar gaat ie;
Tylototriton Shanjing

DannyS

Leuke foto, Petro!
Hoe groot zijn ze op dit moment?


petro pees

Ik meet ze niet meer op,ze groeien nu eenmaal niet snel .
Het is niet zo van belang om te zien of ze weer eens een m.m. tje zijn gegroeit.
De gemiddelde maat kun je op 6 cm houden,eventuele grote veranderingen qua groei
zal ik opmeten.Het zijn nog juvenielen maar het mini is er wat af.
Petro
Tylototriton Shanjing

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

A34


petro pees

Tylototriton Shanjing

petro pees

Tylototriton Shanjing

Vercnocke Redgy

hey petro voore je al je nakweek mocht weg doen is het mogelijk om een 3 tal dieren apart te houden voor me ik kan ze wel pas op de salamanderdag in tilburg in ontvangst nemen