De nakomelingen van mijn T.Shanjings

0 Leden en 9 gasten bekijken dit topic.

StijnH

Ziet er mooi uit joh!
en complimenten voor je bakken :)
ziet er allemaal mooi uit vooral die van je shanjing's.

P.S. heb je verder nog salamanders petro?

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

Ik ben toch benieuwd naar wat de beste setup is om de shanjing morphs op te kweken. en vooral zoek ik mensen die ze ooit tot volwassenheid hebben opgekweekt.

In ieder geval zijn ze onder de 20 graden op het droge niet actief. Na 1 maand droog gehouden te hebben zie ik geen groei. Ik heb ook wat dieren in een aquaterrarium, maar als ik naar de dieren kijk ben ik niet tevreden over de huid. Voordeel van een aquaterrarium is wel dat ze rode mug van keukenrol eten en dat is makkelijk voeren.

Ik ga nu proberen een bak met links turf en rechts keukenrol op het keukenrol ga ik een lage plantenonderzetter zetten die ik nat houdt en in ga voeren. Op het turf ga ik schors leggen. Verder zoek ik nog een manier om ze op 23 graden te krijgen. Misschien een lamp erboven.

Ook wil ik altijd weten of de mensen een open of dichte deksel hebben, Ik maak meestal een gat in de deksel en regel de vochtighheid met een glasplaatje door de het gat kleiner of groter te schuiven.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Citaat van: stijn H. op oktober 09, 2008, 12:01:26 PM
P.S. heb je verder nog salamanders petro?

gr. Stijn

Nee,ik houd alleen T.Shanjing.
Nog elf larven dan zit de hele bups op het land.
Tylototriton Shanjing

petro pees

#78
Dit wordt zo ongeveer het laatste bericht van mijn zijde voor dit onderwerp,maak beter een
ander van de juvenielen.De juvenielen zijn om en nabij de 6.5 cm,de 1 minder de ander meer.
Ik heb ze overgebracht in een bak die normaliter als plantenkasje wordt gebruikt,van 60 bij 35cm.
Daarin een stuk schors waar ze kunnen schuilen,een plek met voerballen(Harry,Pamela) voor wormen
en enchytrea,twee bakjes veldkrekeleitjes,bakje water met heel veel javamos,bakje vleugeloze
fruitvliegjes en een hoekje met aarde en wormpjes,bedekt met beukenblad.
Tylototriton Shanjing

DannyS

#79
Even een vraagje: wat zit er in die kleine plastic bakjes? (op de onderste foto)
edit: Bedankt voor het erbij zetten :)

alibombali

krekeleitjes en een bakje met nat mos..

DannyS

Heb je geen problemen met ontsnappende voedseldieren als je de bak openmaakt?

Coen Deurloo

Dat ziet er goed verzorgd uit Petro, en ik blijf het een bijzondere kweekprestatie vinden, proficiat!

petro pees

Danny,
De bak heb ik zo gemaakt dat hij in principe de eerste 14 dagen niet open hoeft,dus als hij weer opengaat zitten er aannemelijk minder voedseldieren in.
Eventueel bijvoeren(stofkrekels)doe ik via één van de luchtgaten,daardoor kan ik ook ruiken of
alles in de bak nog in balans is.
Verder heb ik de vliegjes in het ongeveer midden van de bak geplaatst,mochten die zich dan in een ontsnapping storten :o kan ik nog op tijd het deksel terugplaatsen. :)
Ik heb het één en ander al uitgeprobeert met een 30 cm plantkweekbak en dat ging uitstekend.
Het eerst proberen van (in het klein)zo'n opzet is wel aan te raden,aangezien het nogal wat werk is om zo'n bak in te richten.Ook heb ik hem eerst ook nog eens meer als twee weken laten staan ::) om te kijken of het geheel wel in balans bleef.

Coen,dank je.
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Ik heb persoonlijk weinig plezier aan het lezen van mensen die berichten posten en alleen in herhaling vallen en in andere woorden wat de voorganger zei.... Toch doe ik het hier ff.

Het is van Petro zeker een knappe prestatie om op zo'n schaal T. shanjing te kweken, top! Petro heeft duidelijk gekozen om het tijdens de kweek bij één soort te houden, in plaats van een heleboel soorten (dit doen de meeste houders). Hierdoor kun je je focus volledig bij je aandachtssoort houden, en dat heeft zich in dit geval op meerdere manieren duidelijk uitbetaald ;)

petro pees

Ik heb vandaag de bak even ingekeken en van nieuw voer voorzien(kweekkasje met
juvenielen.)
Buiten een klein minpuntje wat het voeren betreft bevalt deze opzet me tot nu toe
nog steeds.
Van de juvenielen een foto gemaakt(ietwat licht),waarop o.a.de nu goed ontwikkelde
hoofdkwabben te zien zijn.
Het gaat goed met ze en ik ben ook begonnen met het voeren van huiskrekels(stofkrekels)
Van nu af aan zet ik de berichten die ik over ze plaats in het topic wat Harry heeft ge-
opent.(opkweek Shanjingmorphs in projekt zeldzame soorten)
Tylototriton Shanjing

Vercnocke Redgy

toch prachtige dieren proficiaat met deze geslaagde N.K. had mij dan toch maar beter een groepje van je besteld ???mocht er dan toch nog dieren van eigenaar zouden veranderen geef me een seintje ben wel geïnteresseerd

Henk Wallays

Petro, ik moet Redgy hier volgen hoor, dit is voor wat mij betreft toch wel een van de mooiste nK resultaten voor 2008 (er zijn er nog , maar toch deze hoort in het leuke rijtje thuis). Proficiat hoor !

Jari B

Mijn grootste shanjing is nou 7,9 die is een stuk groter dan de rest want die zijn niet erg hard gegroeid.

Jari B

Heeft het iets met het geslacht te maken hoe hard ze groeien?