Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

overleven

keliam

Hallo allemaal,
In een nogal drukke periode in ons leven hadden onze axo's een stevige partij eieren gelegd. We hadden het beide te druk om ons er zorgen over te maken dus in een drastische bui heb ik ze in een van onze drie vijvers gestopt (de meest ondiepe) die vol waren met watervlooien. Er kamen jongen uit de eieren tot onze verbazing. Een stuk of 5 a 6 zwommen er rond volgens ons. Ze deden het het erg goed. Gisteren zag ik geen watervlooien meer en vond ik ze wat mager worden. Dus vandaag was de dag om de jongen te vangen en ze bij te voeren met muggenlarven. Ik bleef aan het scheppen. Na 10 jongen wilde ik geen risico lopen heb besloten de vijver leeg te scheppen en het water door een schepnetje te doen. De telling eindigde op 25 :o. Kortom moeder natuur zorgt voor zichzelf. ;D Nu meer zien dat ze het verder overleven met zorg dit keer.

Groet,

Saskia

®ob

Met axo's is dit een prima oplossing. Naar mijn idee krijg je op deze manier erg sterk nageslacht.

Even een algemene opmerking----Doe dit echter niet met andere soorten, na de metamorfose ontstaat gegarandeerd faunavervalsing...