heb ik iets gemist over CITES of???

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jennifer distelbrink

ik kreeg zojuist een mail van iemand die een tijd geleden axo's van mij gekocht heeft en in de overtuiging was dat hij CITES B papieren  nodig had van mij met cites nr van de ouders??? heb ik wat gemist of heeft iemand hem wat wijs gemaakt?

DannyS

Volgens mij heb je dat alleen nodig als je gaat exporteren ofzo..

DannyS

Wat een mogelijkheid is, is dat die persoon gaat emigreren, en dan heb je papieren nodig die aantonen waar je het vandaan hebt. Dierenwinkels weten inderdaad nergens van af.

Papieren van CITES is geloof ik meer een soort vergunning om internationaal te verkopen.


edit: Zo'n lijst waarin staat aan wie je nakweek heb gegeven is te downloaden op de site bij 'wetgeving'

Sergé Bogaerts

In de laatste Nieuwsbrief van de Salamandervereniging (wordt toch gewoon lid voor die paar luttle euro's en vanaf september hebben we een full colour blad!!! ;-) staat een uitgebreid stuk over wetgeving waarin ik probeer alles uit te leggen. Over CITES het volgende:

De beide Axolotls staan op bijlage II van het CITES vergunningsstelsel voor grensoverschrijdend handelsverkeer. Dit is voor de Europese Unie uitgewerkt in B van de EG-CITES basisverordening. Ze zijn van belang bij verkeer tussen EU en niet-EU landen. Voor de Axolotls gelden CITES papieren alleen voor wildvang dieren, gekweekte dieren mogen vrij worden gehouden. Als je nakweek hebt en je biedt de dieren aan een dierenwinkel aan, kan het zijn, dat deze winkel je vraagt papieren in te vullen. Dit maakt het voor de dierenwinkel mogelijk de dieren buiten de EU te verhandelen.


jennifer distelbrink

ah bedankt voor het antwoord, ik schrok me rot...  :-\

®ob

Zoals Sergé zei, lid worden heeft enorm veel voordelen, denk er eens over na mensen! op dit forum staan diverse topics over de voordelen van een lidmaatschap.