Axolotls in dierentuinen

Robbin

Hallo allemaal,

gisteren ben ik naar Dierenpark Amersfoort geweest en tot mijn grote verbazing zag ik daar 4 axolotls zitten. :o Ze zitten met z'n vieren in bak van zo'n 1 meter breed en 25 cm lang en ong. 40 cm hoog.
Aangezien de dieren allemaal zo'n 35 cm lang zijn, lijkt me dit een beetje klein, maar goed. :-\
Kon geen verzorger vinden om te vragen wat voor verzorging de dieren kregen en ben toen maar doorgelopen.

Nu zag ik laatst op de site van Artis dat ze daar ook axolotls houden. Dus daar ga ik ook nog maar eens kijken.

Weet iemand van jullie nog meer dierentuinen waar de beestjes gehouden worden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar hoe ze ze verzorgen en behuizen. ;)

Alvast bedankt.  :)

alibombali

Hummm....4 Axo's in een bak van een meter kan prima....

driessens rudi

Vind ik ook Alex. Als hij goed is ingericht is er plaats genoeg. ;)

Robbin

Is het wel duidelijk dat de oppervlakte 1 meter bij 25 cm is?
Dat lijkt mij nogal klein voor 4 axo's van 35 cm. :-\

Maar goed, ik heb dit topic ook niet aangemaakt om daar over te debatteren... ;)
De vraag is of mensen axolotls hebben gezien in andere dierentuinen. Dank u.

Nynke

De kinderboerderij in drachten heeft een stuk of 15/20 axolotls in een bak in het reptielenhuis.

DannyS

Ik heb er ook een zooi gezien in de Hortus Botanicus in Leiden. Of ze er goed bijzitten weet ik niet meer zo goed.

Shnoeffy

In Ouwehands dierenpark in rhenen zitten er 2.
Deze zijn wit en een cm of 35.
De bak vind ik erg klein, zo'n 60 cm.

Apocalyptica139

Wel geen axolotls, maar wel tien keer prachtiger om te zien: Chinese reuzensalamanders bij Diergaarde Blijdorp!! Plus een sirene en een paar cynops ensicauda popei's.

Coen Deurloo

Citaat van: Miriam op augustus 22, 2008, 07:00:10 AM
Wel geen axolotls, maar wel tien keer prachtiger om te zien: Chinese reuzensalamanders bij Diergaarde Blijdorp!! Plus een sirene en een paar cynops ensicauda popei's.

Erg leuk inderdaad, ik had daar een tijdje geleden een fotoverslag van gemaakt: Klik voor fotoverslag

Robbin

Over die reuzensalamander hoorde ik net pas iets van mijn neefje, ga ik zeker een keer bekijken binnenkort!
Leuk ook dat fotoverslag! :D Bedankt voor het posten daarvan. ;)

Salasander

In de dierentuin in Antwerpen zitten der ook axolotls.

hans

Citaat van: Robbin op augustus 08, 2008, 11:33:01 AM
Hallo allemaal,

gisteren ben ik naar Dierenpark Amersfoort geweest en tot mijn grote verbazing zag ik daar 4 axolotls zitten. :o Ze zitten met z'n vieren in bak van zo'n 1 meter breed en 25 cm lang en ong. 40 cm hoog.
Aangezien de dieren allemaal zo'n 35 cm lang zijn, lijkt me dit een beetje klein, maar goed. :-\
Kon geen verzorger vinden om te vragen wat voor verzorging de dieren kregen en ben toen maar doorgelopen.

Nu zag ik laatst op de site van Artis dat ze daar ook axolotls houden. Dus daar ga ik ook nog maar eens kijken.

Weet iemand van jullie nog meer dierentuinen waar de beestjes gehouden worden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar hoe ze ze verzorgen en behuizen. ;)

Alvast bedankt.  :)

Geloof me Robbin dat dierentuinen niet altijd het voorbeeld zijn hoe je de dieren moet houden.
Dieren die zich graag verschuilen zullen een bak krijgen waar je dat niet meer kunnen doen.
De mensen willen dieren zien vandaar de kleine bak denk ik.
Ik kan dat weten daar ik zelf ook een tijdje op een reptielenafdeling van een ZOO werkzaam ben geweest.
Denk dat je beter eens een goede kweker kunt bezoeken als je wilt zien hoe alles moet
vr gr
Hans