aquarium stelling

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fftzz

Hoi,
Ik heb op marktplaats een paar weken geleden een aquarium stelling gekocht.
De staat waar in deze stelling verkeerd is erbarmelijk maar de prijs was er ook naar.
Ik ben nu deze stelling weer een beetje naar zijn originele staat aan het terug brengen en geschikt te maken voor huisvesting van aquatiel levende salamanders.
De bedoeling is dat deze stelling in de tuin komt te staan dus moet ik in de winter zorgen dat het water niet bevriest, lijkt me niet zo moeilijk met onze milde winters.
Hier ook wat foto's.

Groeten
Ronald

Robkeulers

Tof Ronald, da's ook nog mijn droom, maar eerst maar zorgen dat ik een eigen hutje krijg!

hou ons een beetje op de hoogte van de vorderingen, da's erg interessant...

DannyS

Idd :)
zo'n stellage past niet in een kleine slaapkamer :D

fftzz

Ter verduidelijking:
De stelling bestaat uit 3 bakken van 129*40*30.
De bovenste bak (die op de tafel staat) is in tweeën verdeeld.
De middelste en de onderste bakken in drieën, althans in originelen staat.
Ik heb de bovenste bal van alle verf lagen ontdaan en van de middelste bak het tussenschot dat de bak in tweeën verdeelde verwijderd en het doorvoer gat wat in de bodem zat weer open gemaakt, ik ga deze bak weer in drieën verdelen.
Met de onderste bak ga ik het zelfde doen.
Ik krijg als alles klaar is dus 8 aquarium gedeelten, dus 2 keer 64*40*30 en 6 keer 40*40*30.
Oorspronkelijk was er nog een deel onder deze drie bakken maar dit deel is weg.
De drie bakken staan gewoon op elkaar en heeft geen stelling nodig, een soort zelfdragende constructie dus.
De vlonder die onder de bakken staat ga ik vervangen met sier stenen en een houten plaat met een biofilter er onder met een verbinding naar een regenpijp voor water toevoer.
Ik ga elke bak apart filteren met een eigen pomp (er zitten al 6 pompen bij) en in elke bak komt een overloop die weer retour moet gaan naar het biofilter via een UV filter om eventuele bacteriën eerst te neutraliseren, hiermee wil ik voorkomen dat eventuele ziektes niet over springen van bak tot bak.
Ieder bak krijgt een afdek plaat van glas om de salamanders binnen te houden.
Zoals je hoort heb ik nog wat te doen.
Er zijn nog wat dingen die niet helemaal duidelijk zijn of hoe ik het ga doen maar dat is juist het leuke van dingen opknappen, al doende leert men.
Ik laat weten hoe het verder gaat
Groeten,
Ronald