Tempex + aquariumkit?

capra hircus

Ik ga een landgedeelte bouwen in mijn 80 cm bak. Dit wil ik doen door een stuk tempex in de hoek van het aquarium te plakken op zo'n 25-30 cm hoogte.

Het komt gedeeltelijk onder water. Ik wil het aan de ruiten kitten met aquariumkit. Is dit goed te doen? Aangezien het piepschuim een groot drijfvermogen heeft weet ik niet of de kit stevig genoeg is, en  het water het niet omhoog zal duwen.

Overigens ga ik het tempex met tegellijm behandelen.

En dan nog een vraag. Stel ik vind het niet mooi, of het mislukt. Kan ik de kit dan (makkelijk) van het glas verwijderen?

Er zijn op het forum een hoop ervaringsexperts met deze middellen, ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden :).

Alvast bedankt,
Jasper

Coen Deurloo

Ha Jasper,

Ik heb een soort grotje/eilandje gemaakt van tempex, dit is best een groot ding en bestaat uit met siliconenkit op elkaar gelijmde piepschuim platen, dit heb ik bewerkt en laten drogen. Het geheel heb ik toen vastgekit op een schuimrubberen ondergrond (op goed gereinigd glas moet het ook goed hechten), en het geheel beschilderd met tegellijm. Tot op de dag van vandaag is het nog niet gaan drijven, dus ik denk dat het prima te doen is.

capra hircus

Bedankt Coen,

dan ga ik morgen maar eens kit halen en het zelf uit proberen. Ik heb overigens wel gevonden dat kit van ruiten kan worden gehaald.

Maar goed, wanneer het allemaal in elkaar zit zal ik een paar foto's op de site zetten.

Groeten,
Jasper

Coen Deurloo

Ohja, dat was ik vergeten te zeggen, kit laat zichzelf inderdaad bijzonder gemakkelijk van glas verwijderen m.b.v. een scheermesje.

capra hircus

Top. Dat wil ik inderdaad graag weten. Als het resultaat tegen valt zit je niet permanent met een deels verpest aquarium. :)

De tempex-vorm is al klaar. Ik hoop het vanmiddag te kunnen kitten.