Curverbak op wielen, Slim?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik heb, omdat ik geen plek meer heb voor aquaria, een curverbak gekocht voor mijn 2 dobro's. Deze bak staat op kleine wieltjes.
Is het verstandig om de wieltjes er ondervandaag te slopen, of kan het geen kwaad dat de onderkant indeukt?

Coen Deurloo

Dat verschilt per curverbak denk ik ;) wat denk je zelf, kan hij het gewicht aan? De wieltjes eronder vandaan slopen is ook weer zonde, misschien kun je er een blok hout onder schuiven ter ondersteuning o.i.d.?

DannyS

Dat is zó simpel.. dat had ik zelf moeten bedenken :p.
Hij zal het wel houden, maar ik wil geen enkel risico lopen..

edit: de wieltjes waren er simpel af te schuiven. Hij staat dus nu lekker op de grond.

DannyS

Even snel een plankje met wieltjes onder de bak gezet, nu is hij nog vrij mobiel. Wel handig, aangezien hij voor een kastdeurtje staat (die ik zelden gebruik, maar wel bij wil kunnen).
Ik heb er een bodempje zand in gedaan en wat poep van de beestjes. Nu lekker laten 'cyclen' en dan kunnen ze er in.
Ik ga wat javamos uit de guppen/garnalenbak halen en er in doen, want dat spul groeit als kool bij mij.

Robkeulers

Ik heb een blokkerbak op wielen gevuld met water gehad, zakt wat door, maar scheurt niet hoor!

enige nadeel is dat de bak uit zijn verhouding raakt na wat maandjes, maar daar valt nog wel overheen te komen. Hou ons maar op de hoogte van je bevindingen.


DannyS

Hij staat inderdaad lekker bol op het moment.
Zolang de deksel er nog op kan vind ik het allemaal best.
Ik zit er aan te denken om een soort deurtje in de deksel te maken, zodat ik niet steeds de deksel er af hoef te halen om ze te voeren. Aangezien het nog een week of wat duurt voordat de bak goed op klimaat is kan ik nog lekker nadenken hierover.

petro pees

Wat je ook doet Danny,verander niks aan de box zelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij gaat dan met een zekerheid van 99,99 procent scheuren! :o
Dat heb ik dus aan de lijfe ondervonden en gun dat een ander zeker niet
toe!
Petro
Tylototriton Shanjing

Qwertu

Ik zou de wieltjes er ook gewoon onder laten. Ik heb het ook eens gedaan en het hield prima (als het een beetje kwaliteit is).