Mijn kweichows zijn er!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Maandag door Andy op de post gedaan, nu al binnen. geweldig!
Mooi stevig verpakt en met prachtig mooi mos :).
Snel het verblijf erbij gepakt en de sallies er in gedaan. Het mos ook erbij gedaan.
Heerlijk genieten, die kleine beessies. Tegen beter weten in een kleine wasmot gepakt, en 1 ukkie vrat hem gewoon op. Geweldig leuk om te zien. De anderen wilden de bak liever verkennen.

Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal gezond en actief, dus ga ik er van uit dat ze alle 5 overleven. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar de reis hebben ze goed doorstaan.
Gezien de grootte van de kleintjes, zullen de wormen  nog maar even moeten wachten denk ik..

Ik ga morgen kijken of ik wat foto's kan maken. Vandaag heb ik ze rust gegeven.

alibombali


DannyS

Ze zijn op 1 na 6cm. De grootste is er 7

Robkeulers

Klinkt goed Danny! heb je wat pics om ons mee te verwennen?

DannyS

Foto's zijn gemaakt. Ik zal ze vanavond uploaden.
Gisteren een aantal wasmotlarven gevoerd, en ze tonen nu meer interesse. Niet allemaal nog gegeten, maar dat komt wel.
Ik heb een stuk of wat ovenvisjes in de bak gedaan, dan kunnen ze lekker jagen. Al laten de kleintjes wel letterlijk over zich heen lopen. Hopelijk zijn de visjes vanavond verdwenen.

Harry

De wat kleinere en smallere dieren zijn waarschijnlijk mannetjes en de brede grote dikke de vrouwtjes. Bij mij blijven de kleinere dieren wat achter en die ga ik daarom apart zetten
Dus ik kweek de mannetjes en vrouwtjes apart op. Meestal zitten er meer vrouwtjes bij. Mannetjes zijn schaars wees daar dus extra zuinig op. Wat heeft andy goed werk gedaan voor deze soort. En danny suc6
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Even een update: ze eten nu als dijkwerkers. De ovenvisjes zijn binnen een mum van tijd weg, en de wasmotlarven worden van de pincet afgetrokken :D

Sommige zijn wat dunner dan de anderen. Of dit het geslacht is, of dat ze nog wat moeten aandikken weet ik niet. Ze eten allemaal goed, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Harry

wil je ook een foto van je verblijf plaatsen en opschrijven bij welke temperatuur je ze houdt en waar je bak staat

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Temperatuur is kamertemperatuur, wat bij mij zo'n 22 graden is. Laat het op de grond een graadje koeler zijn.
Ik heb geen gaatjes in de deksel zitten, zodat de luchtvochtigheid hoog blijft. Iemand had mij dit geadviseerd, maar wie weet ik ff niet meer.
Foto's van de bak:


Deze vindt mij lief :) (en ik hem/haar)



Harry

precies goed deze inrichting. Ik had inderdaad een dichte deksel geadviseerd. Maar wel elke dag even openen en zorgen dat het niet te nat wordt.
Ziet er allemaal mooi uit. Ook de dieren zien er goed uit. Denk eraan een kandbak in zo'n kratje moinimaal eens in de 2 weken in zijn geheel te verschonen. Verder doe ik er ook pissebedden bij om het schoon te houden, maar zie dat ze deze ook eten.
suc6
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Hou je vast, schattige foto's van mijn ukkies die voor het eerst wormen krijgen :)
















Harry

ziet er geweldig uit hoe groot is je grootste dier nu bij mij 9cm maar mijn dieren zijn al van april
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StijnH

haha :D leuke foto's Danny!
ze hebben zo te zien al grote honger ;)

Hoe gaat het nu met ze?

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

DannyS

Even een update:

Ze doen het allemaal nogsteeds geweldig. :)
Ik zie wel dat er in ieder geval 1 tussenzit die magerder is dan de rest. Deze eet verder prima. Ik zal eens kijken of ik een vergelijkings foto kan maken.

Is het btw al mogelijk om ze te sexen als ze nog zo klein zijn?

DannyS

Weer even een update:
Ik heb ze gisteren opgemeten en ze zijn op 1 na allemaal tussen de 8.5 en 9cm. De kleinste is zo'n 7.5cm, dat is de magere uit de bovenste post. Hij/zij doet het nogsteeds prima. Eet goed etc. Hij liep net nog als een bezetene achter de ovenvisjes aan :D.