Ik was op de landdag en heb aangeschaft

Harry

Het zou leuk zijn als we hier een beetje een beeld krijgen van welke soorten er zoal op de landdag zijn aangeschaft door iedereen

Ik heb 8 Shanjing juvenielen van petro aangeschaft en ga me de komende 2 jaar richten op het opkweken van tylototritonsoorten tot volwassenheid. Deze aanschaf is hier onderdeel van
Ik ben nog op zoek naar nakweek T. taliangensis
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Hoi ,

Dat klinkt goed, Harry!

Ik heb
- 2 Taricha granulosa van Coen overgenomen, kan ook nog torosa blijken, mooie licht gele buik!
- 1.2 Triturus karelinii kaukasus van Heinz Keller overgenomen, hopelijk aankomend seizoen kweken! :)
- 0.0.5 Triturus pygmaeus van Arnaud Jamin overgenomen, mooie erg groene morphjes!
- 0.2 mooie axolotls(leucist & wildkleur) overgenomen van Coen, deze zijn voor een bekende van me!

*Jef heeft van mij 5 larven van de Taricha granulosa overgenomen.
Het was een leuke en leerzame dag!Erg leuk om de lang bekende namen nu eens te zien en te leren kennen. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

Jari B

5 juvenielen triturus marmoratus
5 juvenielen cynops ensicanda

Coen Deurloo

Ik heb:

- 5 Ommatotriton ophryticus 'nesterovi' NK 2007 gekocht van Arnaud Jamin.

Nog wel klein voor dieren uit 2007 (mijn andere juveniel uit 2007 is 2 keer zo groot, komt uit dezelfde groep...)

En ik heb 5 Notopthalmus viridescens, 2 Ambystoma mexicanums (met pijn in mijn hart, dit waren mijn eerste dieren sinds ik écht serieus met de hobby begon) en wat voedseldiertjes en spul verkocht of geruild.

De foto's van de landdag zijn te zien via deze link:

Foto's Salamanderlanddag 2008

;)

DannyS

Niets gekocht aan sallies, maar wel een stuk kurkschors uit die winkel daar.

Robkeulers

Leuke foto's Coen!

Ik heb niks voor mezelf gekocht, enkel wat slakken van Jef ;D

Ik heb wel enkele H. dunni van Redgy gekocht, mooie dieren zijn dat zeg! Deze zijn bestemd voor een bevriende houder die me gevraagd had enkele dunni aan te schaffen.

Het viel me trouwens op dat er echt opvallend weinig triturus soorten te koop waren. Daarintegen was er wel (alweer!) Euproctus nakweek te koop, maar da's niet echt een makkelijke beginnerssoort.

De Cynops ensicauda ensicauda maakten echter wel indruk, leuke beestjes.

DannyS

Ik vond die kleine popei die een van de dames bij zich had erg leuk :)
En de shanjing ukkies waren leuk.
Welke soort werd er nou voor €100 verkocht?

Erwin Bakker

Ik heb twee Gyrinophilus porphyriticus gekocht. Als het goed is, is het een man en een vrouw. Dit is moelijk te zien bij deze soort, maar vorig jaar waren er enkele larven.

Robkeulers

volgens mij heb ik veel dieren gemist zeg!

die Gyrinophilus porphyriticus heb ik niet gezien.

Maarre Erwin, ik hou het even niet meer bij zeg, ik dacht dat jij gestopt was?

Erwin Bakker

Ik was ook gestopt en ik zou ook niets kopen op de landdag, maar ja...

DannyS

Tsja, het virus ben je niet zomaar kwijt :D

Erwin Bakker

DannyS

Kenny

Heb enkele Notophthalmus v. van Coen gekocht, bonenkevers, enchytreën geruild
Desmognathus F. en O. zijn op komst  :D

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Apocalyptica139

Ik heb vijf Cynops orientalis juvenielen van Jef gekocht om bij mijn huidige groepje van drie dieren te zetten  ;D Lekkere grote dieren waren het voor nakweek van dit jaar.

En als ik een van de dames was, Danny, dan waren het kleine Cynops pyrrhogaster sasayamaes die ik bij me had  ;)