Notophthalmus v. viridescens pics

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Hier enkele plaatjes van m'n noto's.



een vlekloze:
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Robkeulers


Hugo

#2
Hey Kenny,

Leuk je gezien te hebben zondag trouwens!:)
Onwijs mooie beestjes die Noto's!
Mooi natuurlijke bak lijkt het te zijn en mooie scherpe pics!

Excuses als ik het ergens gemist heb, maar kweek je ook met ze?

Robkeulers

Die eerste pic, mister one-eye van je, die moet toch maar eens op fastfood-dieet... hij is wat magertjes.

Coen Deurloo

Mister eenoog heeft helaas het loodje gelegd, dat was al de verwachting... Kenny wist ervan, ik had hem al verteld dat het er niet goed uitzag, maar hij wilde het wel proberen.

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op september 18, 2008, 07:11:25 AM
Mister eenoog heeft helaas het loodje gelegd, dat was al de verwachting... Kenny wist ervan, ik had hem al verteld dat het er niet goed uitzag, maar hij wilde het wel proberen.

Idd mister eenoog was erg verzwakt en mischien was de schok van de trip en het nieuwe bakje iets te groot voor hem. Btw die eerste foto is niet eenoog hoor ;) is een andere magere.

@Hugo: thanks, kweken...vroeg of laat is dat wel een idee maar voorlopig laat ik ze even settelen, heb ook niet echt een idee welke geslachten ze hebben, dat schijnt moeilijk te bepalen buiten de paartijd  :D

grtz
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Het is meer dat de dieren waarschijnlijk nog te jong zijn. Anders kun je het wel zien aan de dikke achterpoten en iets meer robuuste bouw van de mannen t.o.v. de iets meer plompe bouw van de vrouwen.

Kenny

Ondertussen zijn er 2flink aangedikt en deze 2zijn ook dichter naar het groen verkleurd.
Ik heb ze: enchytreën, pieren, rode muggenlarven, tubifex en fruitvliegen gevoed. Eentje is nog altijd aan de magere kant en 1 begint nu ook wat dikker te worden. De magere heb ik in een bak apart gezet om hem/haar in het oog te houden i.v.m. voeding e.d.
pic:

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Nou...Kenny... dat ziet er goed uit... :)
hou je ons op de hoogte? ;)

succes!

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

#9
van een mede-liefhebber 2dieren gekregen waaronder dit enorm knap oranje beestje

Het diertje boven gaat meer en meer het water in en begint nu toch al aardig te verkleuren.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

update: het bovenste beestje in de foto van m'n vorige post zit nu voltijds in het water. Hier foto's van de nog 2 op land vertoevende diertjes...

De grootste en tevens de lichtste van kleur:

De kleine, felgekleurde knapperd:


De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Segers

Ziet er te gek uit Kenny!!
Keep us posted!!
Grts
R 8) y

decoen

zijn zeer mooie beestjes  :o ;D


mvg decoen