Axolotls gezocht

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yipee-ki-yay

Hallo Allemaal!

Ik ben van plan om axolotls te gaan houden. Komt er iemand uit de omgeving van Den Bosch die me wat wil verkopen?

Mvg,

M. de Groot

StijnH


kijk ook eens op deze link, dezemisschien help het je?

suc6, ;)

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Salasander

Kom naar Naturaria Fair, ik heb nog 1 wildkleur jong te koop.

Robkeulers

Sander, geef even wat meer info... wat bedoel je (een beurs waarschijnlijk), waar is de beurs, wanneer is hij etc etc.

Stel je voor, je bent beginnend salamanderhouder, dan heb je toch geen flauw idee waar jij het over hebt?

yipee-ki-yay

Hallo beste Salamanderliefhebbers!


De Naturaria Fair klinkt als een pretpark. Laat dat nou naast de salamanderliefhebberij mijn favourite bezigheid zijn.... Ik heb inmiddels een reactie gehad van iemand die 2 roze axolotls te koop heeft. Ik was in ieder geval op zoek naar de wildkleur omdat ik deze eigenlijk toch wel wat mooier vind. Ze komen ook wel wat natuurlijker op me over maar dat kan persoonlijk zijn. Mijn aquarium is 1.00 m. bij 40 cm. Overigens is Antwerpen wat ver rijden vanuit Den Bosch. Mijn vraag was dus of er iemand is die ook in brabant woont en ze wil verkopen. Misschien weet iemand anders een betrouwbare dierenwinkel in Brabant die de beestjes verkoopt?

Ik heb al een beetje op het forum gelezen en ik merk dat toch niet iedereen de beesten op dezelfde manier houdt. Wel zand....geen zand......   Wel een fles met ijs wanneer het water te warm is.......geen fles met ijs........    etc etc... Misschien kan iemand me een duidelijk bericht sturen waar alles in staat wat ik moet weten wanneer ik er aan wil beginnen. Ik las al dat ik de bak een paar dagen moet laten staan met een filter er in alvorens ik de beestjes er in zet. Ik heb thuis een grote vijver. Misschien is het verstandig om er wat emmers vijverwater in te gooien? Wat is een goede filter voor een bak als de mijne? Wat moet ik nog meer aanschaffen behalve de filter en de axolotls?

Sooooooo many questions!!!!!!


Mvg,

Maarten de Groot

Coen Deurloo


Robbin

Moet zeggen, die caresheet lijkt me meer wat voor de kwekers onder ons.
Ikzelf heb ook een meterbak (met een waterdiepte van zo'n 35-40cm). Heb hier een oude eheimfilter opstaan met regelbare stroming, maar ik merk dat deze het toch niet zo goed aankan.
Ik zou gaan voor een pomp die het aantal liters in je bak makkelijk aankan, aangezien axolotls best wel veel vervuilen. (Kijk eens op www.eheim.com hoeveel liter die aankunnen)
Heb zelf op het moment zand op de bodem, maar heb in het begin grind gehad. Ik heb hier geen problemen mee gehad, dit poepten ze gewoon uit, net zoals het zand. Lijkt me alleen dat het met zand wat makkelijker gaat.  ;)

Voorderest doe ik als het te warm is gewoon een fles met ijs in het water en heb, voorzover je dit kan zien bij axo's, nog nooit problemen gehad.
In het begin wist ik bijna niets van axolotls en heb ik gewoon kraanwater in m'n bak gedaan en de axo erbij. Ook hier heb ik, nogmaals voorzover je kan merken, geen problemen mee gehad. Maar 't lijkt me voor de zekerheid beter als je je water een paar dagen/weken laat staan met filter e.d. voordat je je axo's erbij doet. Dingen om aan te schaffen zijn natuurlijk wat planten en schuilplaatsen.
Weet alleen niet waar je axo's vandaan kunt halen in jouw omgeving.  ???
Ik ben zeker geen expert op het gebied van axolotls, maar als je vragen hebt, kan ik je altijd mijn bevindingen laten weten :)

DannyS

Op Axolotl.org staat zo ongeveer alles wat je wilt weten. (wel in het engels)
En vragen zijn hier natuurlijk altijd welkom.

Harry

hans swaak van het forum kweekt axolotls dus daar kan je proberen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

yipee-ki-yay

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties weer. Ik heb intussen ook een axolotlboek bestelt. Vreemd dat er niet een site in het nederlandstalig is wat alleen over axolotls gaat. Kan ik in mijn bak 2 wildkleur en 2 albino´s houden=
Ik kreeg net weer een maitje van iemand die axolotls te koop heeft en zijn beestjes eigenlijk altijd buiten houdt maar in de winter naar binnen haalt. Ik ben alleen genoodzaakt om ze altijd binnen te houden.
Wat zijn de beste planten die ik in de bak kan zetten= Ik las ergens dat ze niet goed tegen fel licht kunnen en dus het beste drijvende planten ook erin kan leggen.

Mvg,

Maarten de Groot

yipee-ki-yay

Hans Swaak komt uit Nieuw Buinen. Dan zou ik heel het land door moeten om bij hem axolotls te kopen. Ik had al eerder aangegeven dat ik een persoon zoek die ze in Brabant verkoopt. Toch bedankt voor de tip.

Hein

Ben een liefhebber die nu ongeveer 6 jaar geleden  Axeloths . van Harry en Pamela heb gehad ,(5 larven van enkele dagen oud).4 zijn volwassen geworden.Heb nu diversen kleuren. mocht je enige informatie willen hebben, wil ik je natuurlijk helpen met informatie en e.v. tips.
gr. Hein

Robbin

Citaat van: yipee-ki-yay op september 30, 2008, 02:26:15 PM
Kan ik in mijn bak 2 wildkleur en 2 albino´s houden=
Wat zijn de beste planten die ik in de bak kan zetten= Ik las ergens dat ze niet goed tegen fel licht kunnen en dus het beste drijvende planten ook erin kan leggen.

Ja dat kan, heb zelf 2 leucisten en een wildkleur erin zitten en ze gedragen zich niet vijandig tegenover elkaar of iets dergelijks. (Weet niet of iemand hier ooit wel problemen mee heeft gehad? ???)
Bij mij zoeken ze ook regelmatig de schaduw op, heb zelf vooral planten met grote bladeren waar ze onder zitten. Grote bladeren zijn ook weer handig omdat ze niet zo snel kapot gaan als de axo's erdoor heen zwemmen. Het beste kan je er stevige planten inzetten zoals bijv. planten van de anubias of de echinodorusfamilie. (heb hier zelf goede ervaringen mee ;) ) Ik heb ook kroos op het oppervlak liggen. Je kan natuurlijk ook gewoon de drijfplantjes kopen die je bij het tuincentrum meestal ziet. Die groeien snel en zorgen ook voor schaduw.

Salasander

www.freewebs.com/salasander
Dit is mijn site over axolotls, en ik heb nog nooit problemen gehad met zand maar van steentjes gaan ze dood.

Sander

Heb je nog vragen, stel ze dan maar.

StijnH

Heey Sander!
Leuke site kerel! ;) mooie bakken en erg mooie salamanders.
veel succes er mee ;)

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus