Axolotls gezocht

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yipee-ki-yay

Ik heb intussen 3 axolotls gevonden. 3 verschillende kleuren zelfs. Ze komen bij iemand thuis vandaan die zelf in een dierenwinkel werkt. Ze voert ze muizen, wormen en kipfilet. Ze is er erg bezorgd over dat ik goed met de beestjes omga. Ik zal haar en jullie dus nog mailen wanneer ik ze heb en hoe ik ermee omga. Misschien hebben jullie nog tips.

Coen Deurloo

Tip: stoppen met het muizen en kipfilet dieet ;)

Salasander

Waarom geen muizen, ik denk dat als er in de natuur een muis in het water valt de axolotl de muis wel zal opeten.

Joey Immers

hallo.

dit is mijn gedachten :P

Hoe groot is de kans dat een nestmuis uit een nest in het water valt ??
En ik denk ook dat ze een volwassen muis niet op krijgen neem ik aan ??
En van de kip kunnen ze samonella krijgen en er zit aan kalk helemaal niks in

Zo denk ik er over ;)

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Roel

Ga oa even naar de topic Axolotls en rauwe kipfilet. Daar vind je o.a. waarom je beter geen dierlijke eiwitten kunt geven.
Gr Roel

Roel

Overigens nog even iets over de Kip en de Salmonella. Salmonella is inderdaad een bacterie(Enterobacteriacae) welke darmklachten kan veroorzaken (gastro-enteritis). Nu zijn kippen vaak drager van Salmonella typhimurium(groep B) of S. enteritidis(groep D). Deze twee salmonella's zullen niet zo snel infecties veroorzaken bij onze Axelotl's echter ze kunnen wel drager worden met als gevolg dat ze zelf niet ziek worden maar wel de Salmonella bij zich hebben en uit kunnen scheiden.
Bij het afhevelen van het water(om te verversen etc) en door wat voor omstandigheden slikt men zelf wel wat water in kun je eventueel klachten verwachten in de vorm van snelle darmlozingen en wedstijdje lopen wie het snelst op de WC gaat zitten. Vaak zijn deze klachten van korte duur(een dag of 5) en is de infectie zgn self limiting.
Alles afhankelijk dus van jouw eigen weerstand.