ff foto verslagje van mijn terra's

Joey Immers

Hallo even een foto verslag van 3 terrariums die ik aan het herbouwen ben zodat ze in staat zijn voor sala's

De foto's zijn niet super van kwaliteit omdat ze met me telefoon zijn gemaakt

Als eerste de oude achterwandjes eruit.

Dan het plateautje erin gekit voor het land gedeelte.

Dan ben ik met tegel lijm en decoratie zand erover heen gegaan.

En dat donkere spul (weet niet meer hoe het heet) kom dan aan de zijkanten en achterwand.

Meer foto's volgen nog...

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Chris Schouten

Het lijkt wel een bovenaanzicht, maar ik neem aan dat t een vooraanzicht is?

Ik vindt het iig een goede manier om een landgedeelte te creëren. Op deze manier heb je namelijk geen steen of ander soort steun nodig die de bodem raakt. Dat neemt veel ruimte in. Ik heb nog een oud aquariumpje staan, misschien kit ik daar ook wel wat in.

Wel zou ik toch t gedeelte onder t landgedeelte een beetje afschermen met nog wat piepschuim of iets dergelijks. IIg aan een kant tegen de zon en de daar op volgende alg vorming. Ook het maken van een soort grot zou leuk zijn.

PS: Wat wil je er eigenlijk in gaan houden?
Triturus marmoratus - 0.0.5

StijnH

mmm,, grote plannen joey? ;)
waar zitten je sala's nu in?

ben ook wel benieuwd naar het eind restultaat!

gr. stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

hee

Ze komen ziezo binnen te staan. en ja een grotje is leuk maar de troep blijft daar altijd zo inzitten....

En wil er waarschijnelijk Triturus soorten in gaan houden.

Gr joey

En inderdaad is voor aanzicht  ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

NOu Joey ben benieuwd ;)

maar.. komen daar niet de beesten in die je nu houd?
misschien kun je wat foto's maken van die bakkken?
en het ligt denk ik ook wel aan de grote van het 'grotje'?
maar succes!

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

sala-fan

Joey Immers

Hallo.

Ik heb op dit moment de beesten niet zitten maar ik ga binnekort naar alex toe om wat leuks uit te zoeken :p

En de kleur van de achterwand heb ik met decoratiezand gedaan.
en ik denk niet dat ik van plan ben een grotje te nemen.

En ik neem geen tegellijm in het water maar is wel handig dat het doorgespoelt word...

Gr joey.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Chris Schouten

Citaat van: Rupert op oktober 09, 2008, 04:20:51 PM
Zelf heb ik in het verleden de nodige ervaring opgedaan met het houden van hagedissen. Na jaren begon het weer te kriebelen en nu lijkt het me heel leuk om salamanders te houden.

Zo ben ik op deze site gekomen.

Enfin, ik lees tot mijn verbazing dat men achtergronden/eilanden maakt in riparia van tempex met tegellijm.
Nu deed ik dat voorheen ook in mijn woestijn bakken, maar de combinatie met water is nieuw    voor mij.
Is niet nodig om de tegelijm nadat het is opgedroogd na te spoelen ofzo? Ik kan me voorstellen dat dit anders een grote invloed heeft op ph waardes en waterhardheid ed.
Bovendien meen ik op de foto's ook te zien dat er gebruik gemaakt is van verf om de achtergrond te kleuren. Wat voor verf wordt hiervoor gebruikt?

mvg Floris

Er staat een soort pdf tutorial op de site. paludarium tutorial
Hier wordt gebruik gemaakt van diverse technieken en er staat in hoe je het kan doen.
Ik zelf heb dat tutorial ook gebruikt als leidraad voor mijn paludarium.

-Ik gebruikte tegellijm met aarde om de kleur van het piepschuim en purschuim te bewerkstelligen.
-Ik heb het daarna afgespoeld en de resterende witte plekken ingekleurd met verf.
-Daarna heb ik alles behandeld met epoxy(een doorzichtige waterdichte hars).
-Na het drogen diverse malen afgespoeld
-Daarna heb ik het gevaarte in men bak gekit
-Daarna heb ik de gehele behuizing nog 3 keer onder water gezet om alles goed door te weken en te spoelen.
-Ook heb ik men miniwaterval erg lang laten lopen.

Ik heb voor het maken ook overal lopen zoeken naar oplossingen en kwam vaak terecht op gifkikkerbakken of aquarium achtergronden. Er zijn mensen die zweren bij elastopur of hoe het ook heet. Maar dit spul heeft een erg lange droogtijd en kan naar verloop van tijd weer loslaten.

Verdere details kan je wel vinden in het topic wat ik erover gestart ben. Ik kan je het advies geven om ook een topic te starten waarin je bekendmaakt wat je precies wil zodat mensen je gericht kunnen helpen.
Triturus marmoratus - 0.0.5

kelvin457

wel vet vind ik het met dat piepschuim die foto maar hoe kom je aan het piepschuim wat zo dun is ik vind alleen in winkels van dat dikke isoleer en in grote pakketen in in de werkruimte van mijn stiefvader piepschuim waar dingen in gezeten hebben om het te beschermen dus daar heb ik niks aan :-[ :-[

nouja ik hooop dat ik het goede vind :)

decoen

mooi mooi wordt zeker een toffe bak alle in dit geval bakken!!!!!!!!!!!!

Roel

Even over de verfvraag van Rupert,
Ik gebruik altijd verf op acryl basis zoals bv schoolbordenverf.(Tegenwoordig in vele kleuren verkrijgbaar).
Wat ook héél geschikt is zijn de kidscolor verven van flexa.
Zij zijn bij ons wel niet overal verkrijgbaar i.v.m. de productiestop maar er zijn door heel nederland wel bedrijven actief welke restpartijen verkopen afkomstig van faillisementen of schade porties.
succes in ieder geval met verf uitzoeken.
Tip in meerdere lagen aanbrengen en tussen door héél goed laten drogen! Na de laatste laag een aantal malen water verversen om als het ware alles uit te logen.
Het geeft mooie effecten maar is tijdrovend.
Het is ook mogelijk om de verf te gebruiken aan de achter zijde.