Triturus carnifex in buitenbak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Dit jaar voor het eerst in een grote ontsnappingsvrije vijver triturus carnifex gekweekt. Ik heb er niets aan gedaan, niets gevoerd en ze hebben vanzelf voor zo'n 30 nakweekdieren gezorgd. Het landdeel heb ik gemaakt door op drijvend piepschuim wat schors ed te stapelen. Hier een foto van pa en ma carnifex met hun kleintje
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Goedkoper kan je geen beesten houden :)
Ze zien er geweldig uit :)

Kenny

Dus enkel diertjes die in de bak terechtkomen eten ze? Zien er lekker gezond uit hoor :) Knap!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Harry

Het is zo'n staande vijver waar ze normaal koĆ­karpers in de winkel in houden. Ik heb er een gat in geboord zodat de bak niet kan overlopen en een ontsnappingsstrook gemaakt. savonds zitten ze op het schors.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Citaat van: Harry Dresens op oktober 09, 2008, 07:49:15 PM
Het is zo'n staande vijver waar ze normaal koĆ­karpers in de winkel in houden. Ik heb er een gat in geboord zodat de bak niet kan overlopen en een ontsnappingsstrook gemaakt. savonds zitten ze op het schors.


klinkt leuk kan je eens een totaalbeeldje schieten?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

mmm,, leuk Harry! dus als ik het goed begrijp kunnen ze niet ontsnappen? 

Citaat van: Kenny op oktober 09, 2008, 07:35:26 PM
Dus enkel diertjes die in de bak terechtkomen eten ze? Zien er lekker gezond uit hoor :) Knap!

Ja ze zien er Idd lekker ''dik'' uit ;)

gooi die foto's maar online.

gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Hugo

Die dieren zien er lekker gezond uit, Harry!
Super dat je in die bakken deze dieren kan laten begaan en nog eens nakweek oogsten ook! :D

Gefeliciteerd met deze leuke meevaller!