Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Mijn Axolotlaquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

imasu

Voor mijn Axolotls heb ik een 2meter lange aquariumbak gekocht.
Op dit moment zitten er 2 rose Axolotls in,maar als mijn 2 gele Axolotls die nu nog in het kweekbakje zitten groot genoeg zijn komen die er ook bij.




Groetjes,Loes

Joey Immers

mooi groot dingetje  :P

Ga je er geen licht boven doen ??

Is wel een mooier gezicht

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

imasu

Ja dat ben ik straks wel van plan.
Maar ik weet niet of je wel 2meter lange tl buizen heb. ::)


Groetjes,Loes

Joey Immers

Nee volgens mij niet de maximaal is als het goed is 120 CM

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

imasu

Dat word dan een probleem. :-\


Groetjes,Loes

keliam

Hoi Loes,

Gave bak. Hoezo probleem? Heb je niet gezien hoe wij dat opgelost hebben? Het is niet de meest elegante oplossing maar wel praktisch.
Je gaat naar de bouwmarkt en koopt daar dakgoot. Voor de afwerking ook twee zij stukken. Dan koop je daar ook een aantal TL lichtbakken. Je koopt een stuk aluminium strip. Die strippen gebruik je aan het eind van de bakken zodat de goot daar op kan steunen anders zitten de lampen te dicht op het water.
In die goot maak je gewoon de tl lampen vast. Je boort een gaatje in de zij stukken voor de elektrisiteits kabel. Stop contact er naast en het werkt. Er is een nadeel. Eddie mijn man is wat groter en tilt zo'n lichtbak zo van onze aqariums (of is het aquaria?) Ik voel me er een stuk onzekerder over en doe dit dus niet zelf. Wij hebben de lichtbakken zover als mogelijk tehgen de muur aan geduwd zodat ik de axo's ook nog kan voeren.

Groet,

Saskia

imasu

Nee,ik heb het niet gezien,maar het is wel een heel goed idee.
Ik zal binnenkort Piet eens aan het werk zetten  ;D


Groetjes,Loes

Robbin

Mooi groot aquarium! Die beestjes van jou kunnen er wel een marathon in houden. ;D
Moeten er alleen niet wat meer schuilplaatsjes in?

imasu

Ja dat klopt,er moeten nog wat schuilplaatsen bij ;)
Mijn 60cm bak was hiermee veel te vol en in deze 2m bak vind je het gewoon niet terug :)


Groetjes,Loes