Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Paramesotriton laoensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Welcome Paul. wonderful animals and a nice breeding achievement!

Robkeulers

I think your breeding succes with this species was already known by most of our members, most of us have read your posts on caudata.org. But it's even better that you post on our own forum!

alibombali

Vandaag heb ik mijn Laoensisen naar Petro verkast...ze lagen bij mij in coma ivm de koude temeratuur...hopelijk groeien ze bij mr.P ook door in de winter, zodat ze bij mij in de lente het water in kunnen....

decoen


petro pees

#34
Zoals door Alex al aangegeven heb ik tijdens de koude maanden zijn P. Laoensis te
logeren.
Wat groeien betreft kan ik natuurlijk niets zeggen,maar er wordt in ieder geval
gegeten.Terwijl ik er twee heb zien eten,lijken de kleinste twee me duidelijk voller
van lijf.
Gaaf toch,en dat voor diertjes die eerder op de dag nog voor pampus lagen!
Achttal fotootjes gemaakt,waarvan twee gelukt.
Petro


Ps.Foto's even wat later:krijg ze er op het ogenblik niet op.
Tylototriton Shanjing

Joey Immers

slim gedaan alex...

Denk niet dat het slim is om ze in huis te nemen :P

hahaha grapje ;)

maar het blijven mooie beesie's.

Greetz joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

petro pees

#36
De beloofde plaatjes:
Het linker gedeelte is(zoals te zien)landdeel en beslaat zo'n 3/4 van het geheel,
het waterdeel bestaat uit een laagje water van 1 1/2 cm.
Er is een groot aantal verstopplaatsen gemaakt waar ze weinig gebruik van maken,
aangezien ze,bijna doorlopend door de bak heen hobbelen.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Vanmorgen nog even gauw twee kiekjes gemaakt,al is het alleen maar om te
laten zien hoe actief ze zijn.
Petro
Tylototriton Shanjing

StijnH

wat voer jij ze op dit moment petro?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alibombali

Ja, wat voer jij ze op dit moment petro?

petro pees

Tot nog toe luis,krekeltjes en fruitvliegen.
Enkele enchytrea er in gedaan,werden ook graag gegeten.
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

Bij ons waren ze ook heel actief na de overzetting, dat gaat snel over als ze eenmaal hun verstop plaats hebben gevonden. Wij beregenen de dieren elke dag en voeren onder het schors bevroren mug. De volgende dag verplaatsen we het schors naar de andere kant en sproeien de dieren en grind waar de dieren zaten weer schoon. Ook voeren we ovenvisjes en erwtenluis en kleine regenwormen die echter het grint in kruipen. Heb je er wel een pomp op het waterdeel?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

geen pomp, er staat 1cm water...

Robkeulers

de kweker had inderdaad een pomp, ik gebruik er zelf ook geen. Ook dat gaat prima, het blijken redelijk sterke dieren te zijn, gelukkig!

Mark

Hm eerst gebruikte de kweker zelf ook geen pomp en ik geloof dat dat ook altijd goed ging bij hem... Zelf gebruik ik er ook geen, gaat al meer dan een jaar prima. Binnenkort wil ik ze overigens aquatiel gaan houden, dan zet ik er uiteraard wel een pompje op...

Al die beweging bij de juvenielen is een duidelijk teken van stress, Petro. Mijn dieren zijn ook altijd erg actief nadat ik de bak heb schoongemaakt, na ongeveer 2 dagen stopt dit weer. Als het niet al te lang duurt zal het waarschijnlijk geen invloed hebben op de gezondheid van de dieren. Als het echter te lang duurt zullen ze relatief meer energie verbranden dan dat ze opnemen en zal de conditie achteruit gaan, iets om op te letten...