gekartelde staart

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Een aantal van mijn op het land verblijvende nakweek Tylototriton kweichowensis (10cm 7 maanden) beginnen een gekartelde staart te krijgen.

Betekent dit dat de dieren het water in willen of heeft dat met het geslacht te maken?

wie weet hier meer over

Wouter Mark???

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

is er echt niemand die hier antwoord op weet???????
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Kan je een foto laten zien? (niet dat ik je kan helpen, maar dan heb ik wat visueels)

Wouter

Harry ik ken het zelf ook van kweichowensis juvenielen maar ik weet niet wat dit betekent. Ik had een juveniel van ongeveer 5-6 cm die dit al had, ik kan me moeilijk voorstellen dat die al op zoek was naar water, maar je weet nooit...


Robkeulers

De kans dat er iemand op zaterdag zo snel reageert is niet zo groot Harry, geef ons even de tijd om te reageren, in het weekend kijk ik wat minder vaak op de site.. Als er na een dag of 2 nog niemand gereageerd heeft zou ik even opnieuw aandacht vestigen op het topic..

Mijn dieren kregen allemaal rond ongeveer 8 cm lengte die gekartelde staart, geen idee wat het betekent. Ze hebben beschikking tot het water, maar ze maken er nog maar zelden gebruik van. Ze zijn niet watervrezend, maar ze gebruiken het water slechts enkele keren per week, en dan niet langer dan enkele minuten.

Mijn bijna-adulten daarintegen zijn een stuk aquatieler.

Wouter

Klinkt goed Rob... We krijgen over een jaar of twee volgens mij en flinke kweichowensis geboortegolf...

Robkeulers

Laten we het hopen.. Morgenavond zal ik wat plaatjes schieten van de dieren. De grootste zijn nu ook mooi op kleur, echt prachtig!

DannyS

jaaaaa! Foto's! :)
Rob, zitten ze bij jou nog in de 'tijdelijke bak' of al in de permanente bak?