nieuwe aanwinsten tylototriton taliangensis nakweek

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Dit zijn mijn mieuwe aanwinsten, meegenomen voor mij uit gersfeld. Het is nakweek van een duitser. Ik heb 4 dieren. Ik ga ze bij 15 graden opkweken vrij vochtig. Dit schijnt de beste temperatuur te zijn. Ik voer ze muggelarven op keukenrol en erwtenluis (in het bekertje zitten de planjes met het luiskweekje erop)

Hiermee weer een stap dichter bij mijn doelstelling gezonde volwassen dieren op te kweken uit nakweek van de tylototritonsoorten.

ze zijn 6cm dat is een goede basis om te starten
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

Ziet er goed uit Harry! Even wat anders; hoe zet jij je luizenkweek op? Ik heb het ook een tijdje geprobeerd maar het werd al snel een rotzooitje.

Harry

Ik ben er ook net mee begonnen. Erwten in potgrond in een plastic bekertje opkweken. Elke week opnieuw een paar plantjes opzetten. Dan naast het plantje zetten waar al luis in zit en dan zo doorschuiven en elke week een bekertje in je bak zetten. Heb het van Jef geleerd. Prima voer voor kleine dieren en gemakkelijker als krekels. 't kweekt ook sneller dan ovenvisjes en de voedingswaarde is weer veel beter dan fruitvliegen.

Maar t blijft afwachten hoe mijn shanjing en taliangensis het hierop doen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

Scherm je het geheel niet af? blijven de luizen netjes op de planten zitten?

Harry

ja de luizen blijven erop zitten maar vervellen wel
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan