Planten voor Axolotl

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marielle

Heey mensen,

Super forum hier, complimenten! Direct maar even geregistreerd, nieuw hier dus ;)

Thuis heb ik al een tijdje 2 axolotl's zitten en het gaat erg goed. Maar nu vraag ik me toch af:

Wat voor waterplanten zijn geschikt voor axolotls?

Mijn bak heeft geen verwarmingselement en wordt door kamertemperatuur gehouden rond de 20-21 graden. De verlichting gaat 's ochtends om 11 uur aan en tegen het eind van de middag weer uit. Dit om te voorkomen dat er teveel schommelingen in licht zijn.

Wat voor planten zijn geschikt voor axolotls met de bovenstaande gegevens???

Groeten!
Marielle

Jari B

Hier staat wel bij wat je zoekt en nog wat andere tips:www.axolotl.org/housing.htm

Robkeulers

Da's inderdaad een goede link voor axolotls in het algemeen Jari.

De vraag van Mariëlle gaat echter alleen over waterplanten, en laat daar nou net geen specifieke info over op de site staan....

Wie kan iets van zijn eigen ervaringen delen met Mariëlle?

Trouwes Mariëlle, welkom op het forum, ik hoop dat je heir veel leer en een prettige tijd zult hebben..

Kenny

Ik had er: waterpest(Elodea densa), hoornblad(Ceratophyllum demersum) en eendekroos(Lemna minor) bij  ;)

Bij mij was de temperatuur wel ietsje koeler (lees 15-18c°)

Groeten Kenny

btw: welkom trouwens ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Robbin

Hallo Marielle,

heb zelf ook een aquarium staan met die temperatuur, maar met iets meer licht per dag. Ook bij mij doet hoornblad het erg goed, maar ook de javavaren (narrow) doet het prima. Dan heb ik er nog wat Echinodorusplanten (radicans, ozelot) in staan die het ook mooi doen en veel blad krijgen.
Ik bestel mijn planten altijd op aquarium-planten.com, hier staat ook de lichtbehoefte per plant en de beste watertemperatuur, kijk daar anders eens rond :)
Ik zou zelf in ieder geval niet kiezen voor planten met kleine bladeren, die gaan nogal gemakkelijk kapot zoals ik zelf gemerkt heb.. ;)
Succes,

Robbin

Marielle

#5
Heey!

aquarium-planten.com ken ik inderdaad. Hier bestelde ik altijd planten voor aquariums en heb er goede ervaringen mee. Ik ga morgen maar eens rondkijken en doen waar vrouwen goed in zijn, SHOPPEN :P

Planten met kleine bladeren werden bij mij ook direct gesloopt. Ze kruipen onder en tussen de bladeren en eerder moest ik dagelijks blaadjes vissen. Ik ben dus al over gestapt naar grotere planten, maar was benieuwd welke.

Morgen maar eens inkopen doen ;)