Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Uit de oude doos Deel 2

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

salamandre

1: Salamandra s. terrestris, solling vorm met veel geel

2: Mesotriton alpestris en Salamandra s. terrestris

3: Hyla meridionalis

4: Bombina variegata


Wouter

Solling-terrestris, dat is inderdaad uit de oude doos haha... We vonden daar ooit een oranje dier, de oude verhalen van afwijkend gekleurde dieren lijken toch wel wat waar te zijn!

Kenny

Knappe plaatjes! Nog oude dozen staan? ;D ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Robkeulers

Mooi man!

machtig hoe dat mos zich gevormd heeft op foto 2

Jari B


Joey Immers

Mooie foto's ;)

mag je de Bombina variegata nou ook in NL houden ?

Ik ben op zoek naar allerlij soorten bombina's.

Die eerste foto is ook echt MOOI :o

Groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

salamandre

van al deze soorten mag je alleen Hyla meridionalis in nederland houden

Robkeulers

Joey,
Voordat je op zoek gaat naar soorten zorg je toch eerst dat je weet of de dieren uberhaubt legaal te houden zijn?

Maar goed, nogmaals de uitleg. Alle inheemse amfibieƫn en hun ondersoorten zijn illegaal. Ga maar na of de variegata toevallig niet nog in zuid-Limburg voorkomt (google eens op groeve 't Rooth) en dan weet je vanzelf je antwoord.

Eigen initiatief mensen...................................


Terug naar ontopic, wat een machtige foto's! welke soorten heb je allemaal gehouden?

salamandre

Salamandra s. terrestris, Solling geel
Salamandra s. terrestris, rood
Salamandra s. terrestris, westelijke vorm
Salamandra s. salamandra
Salamandra atra atra
Mesotriton alpestris
Hyla meridionalis
Bufo viridis
Bombina variegata


Marielle

#9
Je mag in Nederland toch ook de Hyla septentrionalis houden (cubaanse boomkikker)?

Edit: Ff gegoogled, ik zit fout :P Latijnse naam is veranderd en mijn terrarium encyclopedie loop dus ook achter. Naam is veranderd naar Osteopilus septentrionalis.

Robkeulers

Marielle,

we hadden het alleen over de soorten die in de 1e post van dit topic benoemd waren, verder mag je enorm veel soorten houden in NL, met uitzondering van alle inheemse soorten of hun ondersoorten.

De cubaanse boomkikker mag dus ook, zolang je maar geen inheemse boomkikker hebt zitten :)