Tylototriton taliangensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ook slecht nieuws is belangrijk om te melden

3 van de 4 Tylototriton taliangensis juvenielen zijn doodgegaan. Waarschijnlijk heb ik ze te droog gehouden.

ze noeten blijkbaar moddernat gehouden worden hoorde ik later. Ik had teveel ventilatie waarschijnlijk waardoor de bak te snel droogde
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Zo zie je maar dat het altijd mis kan gaan.

salamandre

Jammer, is het een zeldzame soort? Ben niet zo thuis in deze soorten.

Henk Wallays

Harry, ik heb er nog 4 en die gaan voorlopig vrij goed op basis van vochtig (maar niet nat) op elkaar gestapelde houtblokken (waartussen ook ongedierte steekt). Plensnat , ben je daar zeker van ?? Die dieren leven wel op vrij grote hoogte denk dat 'koel' ook wel belangrijk kan zijn... neen ?

Harry

#4
Ze zaten niet eens zo droog, de bak zat vol met voedselen er was niets aan de dieren te zien ze waren mooi dik. 1 dier had een opgeztte keel. Ik begrijp er niks va. Ik conroleerde de dieren dagelijks. Het was iets aan de droge kan. maar niet kurkdroog. Ze gingen tot nu toe hel goed en ik voerde rode mug op keukenrol en de bak zat vol springstaarten n klein pssebdden


De temp was 15 graden. Van wouter hoor ik dat hij ze heel nat houdt  bij 15 gradenen dat ze dan heel actief zijn
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Wouter

Ja, via Jef hoorde ik dat de dieren bij 20 graden minder goed eten dan bij 15 graden. Dit lijkt inderdaad te kloppen; ik houd mijn taliangensis nu rond de 15 graden in erg vochtige bakjes en dit gaat perfect. Ik heb zelden zo'n actieve Tylo's op land gezien...