curvers of terrariums???

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

decoen

ik zou voor mijn (toekomstige) salamanders ze in terrariums willen huisvesten of in curvers  ik vroeg mij af wat het dier het liefst zou hebben , als het niet uitmaakt voor het dier zou ik curvers nemen makkelijk te kuisen enzo.... nu vroeg ik mij af als het voor het dier (tijgersalamnders)  niet uitmaakt waar koop je curvers en aangezien de tijgersalamander een grote huisvesting nodig heeft zal het een groote curver moeten worden dus waar koop je die ?

mvg


Joey Immers

heyhey

voor de tijger maakt het niet veel uit...
en ja de curvers zijn bij de blokker te koop of praxis.
Gewoon een flinke laag aarde erin :P

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

decoen

Citaat van: Joey Immers op december 12, 2008, 09:39:49 PM
heyhey

voor de tijger maakt het niet veel uit...
en ja de curvers zijn bij de blokker te koop of praxis.
Gewoon een flinke laag aarde erin :P

Gr joey
bedankt maar zijn er groot genoege bakken te koop bij de blokker ofzo ?
ik vind op de site niet echt groote bakken

petro pees

Ga morgen maar eens kijken,heb je gelijk je antwoordt. ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

decoen

Citaat van: petro pees op december 12, 2008, 10:57:44 PM
Ga morgen maar eens kijken,heb je gelijk je antwoordt. ;D
Petro
was ik al van plan  ;D

Apocalyptica139

Ik vind die curver-bakken als huisvesting vreselijk. Je ziet dan wel echt nog maar barweinig van je dieren plus een mooie aankleding gaat je dan ook niet lukken. Ik vind dat persoonlijk zo zonde van de mooie dieren die je dan wegmoffelt.

petro pees

Citaat van: Miriam op december 13, 2008, 09:20:55 AM
Ik vind die curver-bakken als huisvesting vreselijk. Je ziet dan wel echt nog maar barweinig van je dieren plus een mooie aankleding gaat je dan ook niet lukken. Ik vind dat persoonlijk zo zonde van de mooie dieren die je dan wegmoffelt.

Ik kan het hier niet met je eens zijn,ik heb verscheidene curverbakken in gebruik.
Ze zijn doorzichtig en kan mijn dieren goed waarnemen(Let op:alles kan beter.)
En qua inrichting kan ik alleen maar zeggen dat die net zo kan als in een glazen
bak of terrarium.
Petro
Tylototriton Shanjing

decoen

ik heb nog 1  vraagje worden tijgersalamanders best per dier gehouden of per koppel
zijn deze verdraagzaam tegenover elkeer is een bak van 1 meter goed voor een koppel of moet dat 1.20 of 1.50 ik vind namaelijk dat de dieren toch meer dan genoeg plaats nodig hebben en het zo naar hun zinn moeten kunnen hebben!!!

mvg

Coen Deurloo

Groter is altijd beter, maar zorg er voor dat je je dieren goed kan blijven monitoren. Een flinke curver is prima voor tijgersalamanders, zorg wel voor goede ventilatie door bijvoorbeeld een gat in het deksel te zagen en hier dan horregaas over te lijmen. Als substraat gebruik ik persoonlijk cocopeat, dit is PH neutraal en te koop bij verschillende tuincentra. Let op dat je een 100% natuurlijke versie koopt, zonder meststoffen of ander chemisch spul! Hou het substraat vochtig, maar absoluut niet nat! Ik heb zelf een bak met water in het terrarium...maar hier maken ze na 1 nacht al een kliederboel van. Als je je dieren af en toe wil bekijken moet je een flink stuk pvc ingraven, dit kunnen ze als grot gebruiken. Zet 1 uiteinde tegen de wand en plak hier een zwart stuk papier of doek voor. Als je dit papier omhoog doet kun je ze eenvoudig bekijken.

Ik heb mijn tijgersalamanders nog nooit naar elkaar zien happen. Het zijn bijzonder gulzige beesten, maar onderlinge agressiviteit heb ik nog nooit waargenomen. Het maakt de salamanders waarschijnlijk zelf niet uit of ze met zijn tweeën zijn of alleen.

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op december 13, 2008, 12:16:51 PM
Groter is altijd beter, maar zorg er voor dat je je dieren goed kan blijven monitoren. Een flinke curver is prima voor tijgersalamanders, zorg wel voor goede ventilatie door bijvoorbeeld een gat in het deksel te zagen en hier dan horregaas over te lijmen. Als substraat gebruik ik persoonlijk cocopeat, dit is PH neutraal en te koop bij verschillende tuincentra. Let op dat je een 100% natuurlijke versie koopt, zonder meststoffen of ander chemisch spul! Hou het substraat vochtig, maar absoluut niet nat! Ik heb zelf een bak met water in het terrarium...maar hier maken ze na 1 nacht al een kliederboel van. Als je je dieren af en toe wil bekijken moet je een flink stuk pvc ingraven, dit kunnen ze als grot gebruiken. Zet 1 uiteinde tegen de wand en plak hier een zwart stuk papier of doek voor. Als je dit papier omhoog doet kun je ze eenvoudig bekijken.

Ik heb mijn tijgersalamanders nog nooit naar elkaar zien happen. Het zijn bijzonder gulzige beesten, maar onderlinge agressiviteit heb ik nog nooit waargenomen. Het maakt de salamanders waarschijnlijk zelf niet uit of ze met zijn tweeën zijn of alleen.
µ

zeer bedankt maar ik lees nogal verschillende temperaturen op het inetenet de ene zegt 7 TOT 21 den andere zegt24 tot 28 dus vroeg ik mij af welke temperatuur is het best voor de beest(jes)

Coen Deurloo

Waar heb je 24 tot 28 gelezen? Dat is absoluut funest voor de dieren. 24 is écht de max voor een korte periode. Probeer het liever onder de 20 graden te houden, dat is beter voor de dieren.

decoen

#11
Citaat van: Coen Deurloo op december 13, 2008, 12:44:13 PM
Waar heb je 24 tot 28 gelezen? Dat is absoluut funest voor de dieren. 24 is écht de max voor een korte periode. Probeer het liever onder de 20 graden te houden, dat is beter voor de dieren.

zal het effen op zoeken waar dat stond en dan melden  , en wat isde min temperatuur ????

ook zeer bedankt voor alle info

Coen Deurloo

Ik zou zeggen hou het veilig boven het nulpunt :) Meer info over temperatuur & salamanders vind je hier en hier.

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op december 13, 2008, 02:43:32 PM
Ik zou zeggen hou het veilig boven het nulpunt :) Meer info over temperatuur & salamanders vind je hier en hier.

ik snap de tekst niet zo goed :-[ is dat over salamanders in het algemeen of over de TIjgersalamander
veilig boven het nulpunt zeker maart wat is de beste temp om ze te houden 10 - 16 ongeveer of ......


mvg

petro pees

Ik snap een tekst zoals die van 24 tot 28 graden niet zo goed.
Wat bedoelt wordt met wat Coen schreef is duidelijk,veilig is boven nul
en zeker onder 24 graden!
En ja, de teksten daar aangegeven zijn tamelijk pittig.
Kijk even bij óverige salamanders soorten en geslachten,het topic Ambystoma
Tigrinum.
Kenny geeft daar een link naar een duidelijk stukje over dit soort.(Engelstalig)
Petro
Tylototriton Shanjing