Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Op bezoek in Duitsland

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

salamandre

Ben na de beurs in Hamm nog op bezoek geweest bij een salamander kweker in Duitsland.
Een paar erg mooie soorten gezien daar.

O.a.

1: Salamandra aurorae
2: Salamandra s. terrestris albino
3: Salamandra s. terrestris leucistic
4: Salamandra s. terrestris rood



alibombali

Woeaaaaa...stomme Nederlandse wetgeving ook!!!

Jari B

#2
Het zijn echt pracht exemplaren, hij zal er vast erg trots op zijn.
En is dat de ruggengraat die je op de derde foto kunt zien?

Joey Immers

pfff SCHITTERENd  :o :o :o

Maar idd jammer dat we ze niet mogen houden....

Joey immers.

hypselotriton orientalis

Kenny

Citaat van: Diplocaulus op december 16, 2008, 06:24:56 PM
1: Salamandra aurorae

Is het niet s. atra aurorae?
in ieder geval knap spul!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

salamandre

Ja, salamandra atra aurorea
En nee dat is niet de ruggengraat maar de gif klieren.

Roel

Ik heb altijd al de neiging gehad om te gaan emigreren. En ik begin er steeds meer aan te denken.

salamandre

Dan ben je niet de enige!
Zou ook wel weer terug naar Engeland willen, of misschien Duitsland.

alibombali

Hee Willem, waarom had je die aurorae's niet gekocht..die mogen toch in Nederland?

salamandre

Klopt die mogen wel, maar hij had op het moment geen nakweek, en ik denk als hij ze wel heeft dat ze dan heel erg duur zullen zijn. Maar misschien in de toekomst, ik heb erg wel intersse in. Maar ik vind gewone atra's toch mooier!

Wouter

Zonder papieren zul je weinig hebben aan S. a. aurorae, dat geldt al voor S. atra... daar komt nog eens bij dat S. a. aurorae een aparte (strengere) beschermingsstatus heeft in de Italiaanse en Europese wetgeving.


alibombali

Ik neem aan dat ze in Hamm met papieren aangeboden werden?

salamandre

De atra die tekoop waren werden natuurlijk met papieren aangeboden.
De kweker die deze aurorae heeft heeft ze ook met papieren, dus nakweek zou gewoon met papieren te houden moeten zijn. Ze vallen onder cites B net als atra, lanzai, corsia etc.
Hij heeft ook lanzai, en daar kan ik waar schijnlijk wel al nakweek van krijgen.

Roy van Grunsven

Aurorae zijn fraai inderdaad.
Wat betreft die terestrissen, ik moet zeggen dat ik de wildkleur veel mooier vind dan dit soort dingen.

Wouter

CiteerDe atra die tekoop waren werden natuurlijk met papieren aangeboden.
De kweker die deze aurorae heeft heeft ze ook met papieren, dus nakweek zou gewoon met papieren te houden moeten zijn. Ze vallen onder cites B net als atra, lanzai, corsia etc.
Hij heeft ook lanzai, en daar kan ik waar schijnlijk wel al nakweek van krijgen.

Ik had deze post gemist. Papieren voor aurorae is onmogelijk, aangezien deze een speciale (hogere) beschermingsstatus in beide Europese en Italiaanse wetgeving hebben. Als je dus papieren voor atra hebt (dat kan volgens mij wel) heb je niet automatisch papieren voor de ondersoort aurorae. Aurorae is nog nooit geexporteerd voor de hobby! Al deze soorten staan overigens niet op CITES, wel op de Habitatrichtlijn.