plantje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

decoen

ik wil een koppeltje tijgersalamanders aan schaffen heb al veel info en ik heb een bak Van 150 cm en ik er graag 1 plantje inzetten welke soort is aan te raden?
ik weet namelijk niets over terra plantjes

decoen


Robkeulers

zoek eens een leuke varen/mos/klimop...  Je kunt vanalles gebruiken, dat maakt verder niks uit.

het moeten in elk geval planten zijn die tegen vocht kunnen. Verder moet je er op letten dat de meeste planten in tuincentra bestrijdingsmiddelen dragen, je moet dus iets verzinnen om die kwijt te raken voordat je planten het terrarium in gaan.

succes!

Robkeulers

Oh ja, alweer vergeten mijn bericht compleet te maken.

Decoen, je bent al ontevreden als binnen 24 uur niemand reageert.. sterker nog, er zat nog geen 8 uur tussen. We zijn een klein forum, dus het kan even duren voordat mensen reageren, even geduld in het vervolg dus!

Kenny

Davalia bulata (kleine varen 20x20cm ongeveer)
Nephrolepis exaltata ("       ", iets groter dan bovenstaande)
Ficus pumila (bodembedekkend, klimplant)
Syngonium
en en en...
kwestie van een beetje rondsurfen en je krijgt een pak aan info  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joey Immers

#5
En voorral op beurzen kijken..

Daar zitten meestal geen bestrijdingsmiddelen in hebben...

Greetz joey ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

decoen

#6
Citaat van: Rob Keulers op december 21, 2008, 09:36:37 PM
zoek eens een leuke varen/mos/klimop...  Je kunt vanalles gebruiken, dat maakt verder niks uit.

het moeten in elk geval planten zijn die tegen vocht kunnen. Verder moet je er op letten dat de meeste planten in tuincentra bestrijdingsmiddelen dragen, je moet dus iets verzinnen om die kwijt te raken voordat je planten het terrarium in gaan.

succes!

klimop is toch giftig en ik ken niet zoveel van planten en ik zou geen giftige planten in mijn terrarium zetten
achja ik zeg het ik ken niet zoveel van planten maar ik had gelezen dat klimop giftig was


mvg

Kenny

Giftig bij inname, salamanders zijn carnivoor ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

decoen

Citaat van: Kenny op december 22, 2008, 12:47:23 PM
Giftig bij inname, salamanders zijn carnivoor ;)

maar bevoorbeeld krekels als die dat eten en dan eten de sala's dat
is dat dan toch giftig (ik weet alleen niet dat krekels klimop eten)maar krekels eten zowat alles

Kenny

Goede bedenking  ;)

Naar wat ik heb gehoord/gelezen zouden krekels inderdaad van klimop eten maar er is bij mijn weten nog geen dier gestorven door het eten van deze krekels. Wandelende takken eten ook klimop, er zijn mensen die wandelende takken als voedseldier gebruiken voor reptielen.
Ook Ficus pumila e.d. dat zeer veel gebruikt wordt in terraria/paludaria is giftig bij inname maar ook daar nergens een probleem.
Maar goed... er zijn natuurlijk genoeg alternatieven voor plantenkeuze al zou ik me echt niet druk maken of een plant al dan niet giftig is bij inname.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

decoen

Citaat van: Kenny op december 22, 2008, 02:12:13 PM
Goede bedenking  ;)

Naar wat ik heb gehoord/gelezen zouden krekels inderdaad van klimop eten maar er is bij mijn weten nog geen dier gestorven door het eten van deze krekels. Wandelende takken eten ook klimop, er zijn mensen die wandelende takken als voedseldier gebruiken voor reptielen.
Ook Ficus pumila e.d. dat zeer veel gebruikt wordt in terraria/paludaria is giftig bij inname maar ook daar nergens een probleem.
Maar goed... er zijn natuurlijk genoeg alternatieven voor plantenkeuze al zou ik me echt niet druk maken of een plant al dan niet giftig is bij inname.


ok bedankt
ik ga toch maar voor een niet giftige plant gaan kijken je weet nooit dat bv klimop op lange termijn schade kan toebrengen, beter voorkomen dan genezen


mvg decoen

Sergé Bogaerts

Ik zou voor een stevige plant gaan. Tijgersalamanders zijn nogal graverig. Je kunt beter kunstplanten nemen denk ik. Voor de salamanders maakt het weinig uit, maar voor jezelf is het wel prettiger om naar de te kijken want ze blijven tenminste groen en als ze ontwortelt worden door de salamanders kun je ze gewoon weer terug steken;-)

decoen

Citaat van: Sergé Bogaerts op december 22, 2008, 05:55:12 PM
Ik zou voor een stevige plant gaan. Tijgersalamanders zijn nogal graverig. Je kunt beter kunstplanten nemen denk ik. Voor de salamanders maakt het weinig uit, maar voor jezelf is het wel prettiger om naar de te kijken want ze blijven tenminste groen en als ze ontwortelt worden door de salamanders kun je ze gewoon weer terug steken;-)

ja ik zal dat maar doen